ילד בן 5 וחצי ניצל מנזק מוחי בלתי הפיך שעלול היה להיווצר כתוצאה מתגובה אוטואימונית חריפה של המוח לנגיף. הנזק נמנע כתוצאה מטיפול נכון בבית חולים וולפסון ואבחון נכון של הבעיה אצל רופאים בגרמניה בעת שהילד היה שם בטיול משפחתי."הילד, שהיה בריא לגמרי, סבל ממחלת חום ומכאב ראש והיה ישנוני", סיפר ל”מעריב־השבוע” מנהל מחלקת ילדים בוולפסון פרופ' אילן דלל, “המשפחה נסעה לחופשה בטבריה ולקחה אותו לבית חולים פוריה, שם עשו לו בדיקות ואמרו שנמצא אצלו משהו ויראלי ושלחו אותו הביתה. כאב הראש נמשך וגם הישנוניות. לאחר כמה ימים הדיבור שלו נעשה לא ברור.



"למשפחה הייתה מתוכננת עוד חופשה ביער השחור בגרמניה והם נסעו איתו. שם מצבו הידרדר והוא התלונן על כאב ראש. ההליכה שלו הייתה מאוד לא יציבה, הוא סבל מקושי לאכול ורעד בידיים. משפחתו אשפזה אותו בגרמניה, שם נעשה בירור נרחב. הרופאים אבחנו דלקת במוחון הקטן שאחראי על תנועתיות, שיווי משקל ודיבור. הם לא נתנו לו טיפול כי הייתה מגמת שיפור ספונטנית. המשפחה חזרה הביתה. מצבו של הילד השתפר מעט אבל הוא עדיין דיבר לא ברור והלך לא יציב, עם קשיים ניכרים בהליכה וחילופי מצב רוח לא ברורים: צוחק, בוכה ומתעצבן באופן שלא היה אופייני לו".



פרופ' דלל הוסיף: "הוא הגיע אלינו ונבדק על ידי הנוירולוג ד"ר אילן לינדר במרפאה מייעצת שלנו באשדוד. החלטנו לאשפז אותו כי לא היינו מרוצים מהשיפור. הוא רעד כמו עלה נידף ובקושי דיבר. עשינו לו בדיקה של נוזל עמוד שדרה וראינו שיש דלקת שלא נרפאה. עשינו טיפול שבא להקטין את התגובה הדלקתית שהייתה במוחון. כבר אחרי שקיבל את המנה הראשונה ניכר שיפור דרמטי במצבו ואחרי המנה השנייה הילד כמעט חזר למצב רגיל לגמרי. הדיבור נעשה יותר ברור וחוסר היציבות פסק. בכך נמנע נזק שעלול היה להיות לכל חייו. מדובר במקרה מאוד נדיר".



אביו של הילד סיפר ל”מעריב־השבוע”: "זה התחיל בסוף יולי, עם מחלת חום שהתבטאה בצורה קצת חריפה ממחלות חום שאפיינו אותו בעבר. היו לו ספירות דם שהראו שיש לו דלקת. היוא סבל מחום, מעייפות ומדיבור מהיר ולא ברור. זה ילד שלישי והוא הצעיר וזו לא נראתה מחלה שגרתית. בחופשה בטבריה לקחנו אותו למיון והוא קיבל טיפול אנטיביוטי למרות שלא מצאו איפה הדלקת. החום עבר אבל הוא עדיין היה חלש והיה זקוק ליותר שינה מהרגיל. אמרו לנו שזו תגובת עייפות מהאנטיביוטיקה. בחופשה המשפחתית ביער השחור המצב החמיר. אשפזנו אותו במרכז רפואי בגרמניה והם עשו בדיקות ששללו גידול במוח. הם חשדו שזה תגובה של המוח לווירוס. חזרנו לארץ ובוולפסון נתנו לו טיפול ששיפר את המצב של הילד ומאפשר לו שיקום".