התפתחות בחקירת חשד לשוחד ומרמה בתחום הנדל"ן בנתניה: המשטרה עיכבה הבוקר (רביעי) לחקירה בכיר בעירייה, העובד באגף התכנון במנהל ההנדסה וכן משמש בתפקיד בכיר במועצת העיר. בנוסף עוכבו לחקירה שני קבלנים ומקורב לגורם בכיר בעירייה. על פי גורמים המעורים בפרטים, ככל שהחקירה מסתעפת גוברת ההערכה לפיה ראשת העירייה מרים פיירברג תידרש להיחקר באזהרה.



על פי החשד, פעלו בכירים בעירייה ומקורבים להם, על מנת לקדם את ענייניהם של קבלנים ויזמים בעיר נתניה, בתמורה לשוחד וטובות הנאה מסוגים שונים, תוך שגורמי העירייה ומקורביהם פועלים בניגוד עניינים מבלי לדווח על כך ותוך שכלל המעורבים מבצעים שורת עבירות שוחד, מרמה, הלבנת הון ומס.



במסגרת הפעילות הבוקר ערכו כוחות משטרה וחוקרי מס הכנסה ברשות המסים חיפושים בבתי החשודים ובמשרדיהם. בנוסף, מאז החלה החקירה הגלויה, נתפסו והוקפאו חשבונות ונכסים לצרכי בקשות חילוט בהמשך. בהתאם להתפתחות החקירה יובאו בהמשך מי מהחשודים לדיון בבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרם.



מרים פיירברג. צילום: יעקב נחומי, פלאש 90
מרים פיירברג. צילום: יעקב נחומי, פלאש 90



אתמול האריך בית המשפט את מעצרם של ארבעה חשודים לתקופות של 9-3 ימים במסגרת הפרשה, בהם צפריר פיירברג, בנה של ראשת העיר, מרים פיירברג-איכר, והקבלן אברהם תשובה,  אחיו של יצחק תשובה. על פי החשד, פיירברג קיבל שוחד עבור דמות אחרת בתמורה לקידום פרויקטים של בנייה ברחבי נתניה, ותשובה נתן שוחד. עוד נעצרו עו"ד אברהם גוגיג והאדריכל גבי טטרו. 



החקירה מנוהלת בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ומלווה על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.