חקירת פרשת החשד לשחיתות בעיריית נתניה מתרחבת: ראשת העיר נתניה, מרים פיירברג, נחקרת כעת ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה, זאת לאחר ששמה עלה במהלך החקירה הסמויה והגלויה כמעורבת בפרשה בקבלת שוחד. בשלב זה לא ברור האם במשטרה יבקשו להאריך את מעצרה עם סיום החקירה. יש לזכור כי בחקירה נעצרו הבוקר (רביעי), ארבעה חשודים נוספים, בהם בכיר ממועצת העיר נתניה, עובדי העירייה הבכירים שלה וכן קרוב משפחתה של ראשת העיר. חיפושים נערכו בבתיהם של החשודים שעוכבו לחקירה. 



חוקרי יאח"ה בלהב 433 במשטרה צפויים לבצע עיכוב של חשודים נוספים במסגרת הפרשה, שעיקרה חשד לעבירות שוחד, מרמה, קבלת טובות הנאה ועבירות על חוק איסור הלבנת הון.



בפרשה מעורבים על פי החשד בכירים בעיריית נתניה וגורמים נוספים, שביניהם גם צפריר פיירברג, בנה של ראש העירייה, מרים פיירברג, והקבלן אברהם תשובה, אחיו של הטייקון יצחק תשובה. אתמול האריך בית משפט השלום בראשון לציון את מעצרו של פיירברג בחמישה ימים ואת מעצרו של תשובה ביומיים.



בית המשפט האריך גם את מעצרם של שני חשודים נוספים: עו"ד אברהם גוגיג נעצר לחמישה ימים, והאדריכל גבי טטרו נעצר לשמונה ימים.



על פי החשד, פיירברג קיבל שוחד עבור דמות אחרת בתמורה לקידום פרויקטים של בנייה ברחבי נתניה, ותשובה נתן שוחד. יצוין עוד, כי הפרשה עוסקת במספר פרויקטים של בנייה בנתניה, כשהמרכזי שבהם הוא פרויקט בניין קורל.



עיריית נתניה, על משרדיה פשטה אתמול המשטרה. צילום: אבשלום ששוני
עיריית נתניה, על משרדיה פשטה אתמול המשטרה. צילום: אבשלום ששוני



"מעשים שנעשו בשיטתיות"


בהחלטתו ציין השופט עמית מיכלס כי "קיים חשד סביר הקושר את כל החשודים... מחומר החקירה עולה תמונה עגומה, שלפיה כמה גורמים בכירים בעירייה חברו לבעלי הון לצורך קידום פרויקטים והשבחת קרקעות בעיר, כשטובות ההנאה נאמדות במיליוני שקלים".



עוד הוסיף השופט כי "לפחות לגבי חלק מהפרויקטים, מדובר במעשים שנעשו בשיטתיות, בשילוב ידיים עם גורמים שונים וניצול מעמדם בעירייה".



גל המעצרים אירע שלשום, בתום חקירה סמויה, כאשר חוקרי יאח"ה פשטו על משרדי העירייה בנתניה, במקביל לפשיטה על משרדי ובתי החשודים, משם אספו מסמכים, חומרי מחשב וחומרים נוספים האמורים לשמש כראיות בחקירה.



בהודעה שפרסמה המשטרה נכתב בין השאר כי "הודות לפעילות חשיפה וממצאי חקירה סמויה משותפת שניהלו להב 433, היחידה ארצית של משטרת ישראל ורשות המסים, בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, הם ביססו חשד לכך שגורמים העוסקים בתחום הבנייה, פעלו לקידום ענייניהם בעיריית נתניה שלא כדין, בין היתר באמצעות מתן שוחד וטובות הנאה לגורמים בעירייה ולמקורבים להם, תוך שהמעורבים פועלים בניגוד עניינים ומבצעים שורת עבירות מרמה ומס".



מעיריית נתניה נמסר בתגובה כי "העירייה משתפת ותשתף פעולה באופן מלא עם גורמי האכיפה. פעילות העירייה נמשכת כסדרה”.