ראשת עיריית נתניה, מרים פיירברג, נעצרה היום (רביעי) בחשד לקבלת שוחד במסגרת חקירת פרשת השחיתות בעיריית נתניה. פיירברג חשודה גם בקבלת טובות הנאה בתמורה לקידום פרויקטים של נדל"ן בעיר נתניה, ומתן הקלות לאותם קבלנים ויזמים במסגרת אישורי התוכניות. נציג המשטרה בדיון הסביר את עמדת המשטרה בפני שופט בית המשפט השלום בראשון לציון, ואמר כי "מדובר בחקירה מסועפת ומורכבת הכוללת חשדות חמורים לשחיתות ציבורית במדרג גבוה". לדבריו, "החשדות חלפו לדעתנו את רף החשד הסביר. אישי ציבור בכירים חיללו את אמון הציבור עבור רווח כספי".

החל משעות הבוקר נחקרה פיירברג באזהרה במשרדי יחידת להב 433, וכעת המשטרה מבקשת להאריך את מעצרה בעשרה ימים. בנוסף, מבקשת המשטרה להאריך את מעצרם של חמישה חשודים נוספים, בהם בכיר באגף ההנדסה בעירייה ומקורב לפיירברג. 



בבקשה להארכת המעצר כתבו נציגי היאח"ה, עורכי הדין אלישע קוגן וליאת שניידר, כי על פי החשד לקחו ראשת העיר והבכיר הנוסף מהעירייה שוחד מקבלנים ויזמים בעיר בתמורה לקידום פרויקטים. עוד נכתב בבקשה כי קרוב משפחתה של ראשת העיר קיבל גם הוא שוחד עבורה לקידום פרויקטים. המשטרה טוענת כי קיים יסוד סביר לחשש ששחרור החשודים או סיום מעצרם יביא לשיבוש הליכי חקירה, או להעלמת רכוש או לחלופין להשפעה על עדים בצורה זו או אחרת.  באותה בקשה מבקשת המשטרה להאריך מעצרם כאמור בעשרה ימים, של קרוב משפחתה בשבעה ימים, ושל הקבל"ן שנעצר גם הוא הבוקר, בשישה ימים. 



בפרשה מעורבים על פי החשד בכירים בעיריית נתניה וגורמים נוספים, שביניהם גם צפריר פיירברג, בנה של ראש העירייה, מרים פיירברג, והקבלן אברהם תשובה, אחיו של הטייקון יצחק תשובה. אתמול האריך בית משפט השלום בראשון לציון את מעצרו של פיירברג בחמישה ימים ואת מעצרו של תשובה ביומיים. 



בהחלטתו אתמול לגבי מעצר החשודים, ציין השופט עמית מיכלס כי "קיים חשד סביר הקושר את כל החשודים... מחומר החקירה עולה תמונה עגומה, שלפיה כמה גורמים בכירים בעירייה חברו לבעלי הון לצורך קידום פרויקטים והשבחת קרקעות בעיר, כשטובות ההנאה נאמדות במיליוני שקלים". עוד הוסיף השופט כי "לפחות לגבי חלק מהפרויקטים, מדובר במעשים שנעשו בשיטתיות, בשילוב ידיים עם גורמים שונים וניצול מעמדם בעירייה".



עיריית נתניה. צילום: אבשלום ששוני
עיריית נתניה. צילום: אבשלום ששוני



גל המעצרים אירע שלשום, בתום חקירה סמויה, כאשר חוקרי יאח"ה פשטו על משרדי העירייה בנתניה, במקביל לפשיטה על משרדי ובתי החשודים, משם אספו מסמכים, חומרי מחשב וחומרים נוספים האמורים לשמש כראיות בחקירה.



בהודעה שפרסמה המשטרה נכתב בין השאר כי "הודות לפעילות חשיפה וממצאי חקירה סמויה משותפת שניהלו להב 433, היחידה ארצית של משטרת ישראל ורשות המסים, בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, הם ביססו חשד לכך שגורמים העוסקים בתחום הבנייה, פעלו לקידום ענייניהם בעיריית נתניה שלא כדין, בין היתר באמצעות מתן שוחד וטובות הנאה לגורמים בעירייה ולמקורבים להם, תוך שהמעורבים פועלים בניגוד עניינים ומבצעים שורת עבירות מרמה ומס".



מעיריית נתניה נמסר בתגובה כי "העירייה משתפת ותשתף פעולה באופן מלא עם גורמי האכיפה. פעילות העירייה נמשכת כסדרה”.