תרשו לי להביע השתתפות בצער המשפחות שאיבדו את יקיריהם בפיגוע של "דניה סיבוס", אמר גבי גזית בתכנית הרדיו שלו ב"רדיו ללא הפסקה 103FM". כדי שלא אעשה עוול להיסטוריה של הבנייה, מהבבלים דרך הרומאים ועד לבוני תעלת פנמה, אצטט כאן כאת דבריו של מנכ"ל "דניה סיבוס", החברה האחראית באופן בלעדי לפיגוע ברמת החייל. וכך אמר רונן גינזבורג, בלי למצמץ, עוד בטרם הלך לבקר אצל המשפחות השכולות, אם הלך. בטרם הביא להם את שכר החודש של יקיריהם: "אין חברה כמו 'דניה סיבוס', לא הייתה ולא תהיה, זה שופרא דשופרא של הענף". נכון, גינזבורג, השופרא דה שופרא. תראה לנו עוד חברה אחת בארץ שמסוגלת לבנות חניון שנופל כל כך יפה והורג אנשים, בלי שאפילו תוכנן לעשות את זה.



החוצפה הישראלית, ששמה יצא לפניה, ממשיכה לעבוד. המנכ"ל הדפוק של "דניה סיבוס", שאולי יודע למכור דירות ומשרדים בכל רחבי הארץ, מנסה לשכנע אתכם שתמשיכו לקנות את הסחורה שלו ושתתעלמו ממה שקרה ברמת החייל. אני, שגר בבניין של "דניה סיבוס", אחרי הפיגוע, מנסה ככל האפשר להימנע מלצאת למרפסת. לך תדע אם שמו בה בטון וברזל בכמות הנכונה. ממש לא בא לי שאחרי שהיא תיפול לכביש יעמוד הגינזבורג הזה ויספר לי ש"דניה סיבוס" היא שופרא דה שופרא.





יאיר לפיד הוא המנהיג הרצוי לציבור?


התקשורת גועשת, מיטב הפרשנים גויסו, כדי לפענח את הסקר החדש שפורסם בחדשות ערוץ 2. שוב מינה צמח בחדשות ואפילו אין בחירות באופק, אבל גבירותיי ורבותיי: מהפך. לפי הסקר של היום, של השעה, של השנייה, יאיר לפיד הוא המנהיג הרצוי לציבור ומפלגתו מובילה בסקר על פני הכל, כולל ביבי. 


מה ערכו של הסקר הזה? מה הוא אומר לנו? למה צריך אותו? הרי אתם זוכרים, בבחירות האחרונות, שבוז'י עד לשעה ארבע אחר הצהריים היה המנצח ואולי גם ראש הממשלה, ואז בא הקוסם עם הערבים באוטובוסים וטרף את הקלפים.



במדינת מה-שהיה-זה-מה-שיהיה, במדינת גשר המכבייה, שמוביל לרצפת הפל קל, שמובילה לקריסת החניון ברמת החייל, צריך להניח שמה שנכון לאתמול יהיה נכון גם בעוד שנתיים. לפיד יוביל עד הרגע האחרון ואז ביבי ישלוף אוטובוס או צוללת וייקח שוב את הקלפיות. אי אפשר לקחת מלפיד את מה שיש לו, אבל אם הוא יושב עכשיו על בירה באיזה מקום בעולם, כדאי שיזכור שקוסמים זקנים לא מתים ושסקרים הם כמו רוח מצויה. פעם נושבת לכאן ופעם לשם, כמו שכתב המשורר יאיר לפיד לפני שהלך לפוליטיקה, ב"שיר אהובת הספן".