העבריין עמיר מולנר תובע מיליוני שקלים מהמשטרה בטענה כי שוטרים ביזו אותו במהלך מעצרו כשמנעו ממנו ללכת לשירותים. לטענתו, הוא נאלץ לעשות את צרכיו בתא, תוך כדי שאחד השוטרים מתעד אותו בטלפון הנייד. כתב הפלילים בוקי נאה התייחס היום (חמישי) לפרשה בשיחה עם ניסים משעל ודרור רפאל ב"רדיו ללא הפסקה 103FM", וציין: "אם עורכי הדין של מולנר הגישו תביעה ותצהירים לבית המשפט, הם גם ינצחו". לדבריו, "מולנר הוא לא פראייר, הוא עצור ותיק. יש לו ניסיון במעצרים ובכלא. הוא יודע את זכויותיו. כשאתה איש פשע ותיק אתה מכיר את הזכויות שלך בכלא וגם את החובות שלך. פושע מבין את החוק יותר מכל אחד אחר, זה לא עניין של קריזה. אם הוא כבר הולך לעורך דין וחותם על תצהיר ועורך הדין הולך לבית המשפט ומגיש תביעה, מדינת ישראל תשלם הרבה מאוד כסף למולנר".
"הם גם לא חקרו אותו, הוא היה מעוכב", הדגיש נאה. "כשמישהו מעוכב על ידי המשטרה הוא לא יכול לעשות מה שהוא רוצה. הוא יושב בחדר חקירות והוא מחכה. הוא מבקש ללכת לעשות פיפי, אומרים לו 'לא', אז הוא לא יכול ללכת לעשות פיפי. ואם הוא צריך נורא פיפי אי אפשר למנוע את זה ממנו. אי אפשר למנוע מאדם בעולם הזה לעשות את צרכיו, יש זכויות אדם יסודיות. אם אומרים לו 'אם תשתף איתנו פעולה תעשה פיפי', זה אי אפשר. יש דברים שאי אפשר להתנות אותם".

 


"פאשלות המשטרה עולות 22 מיליון שקל בכל שנה"

"לפעמים יש התלהבות יתר של שוטרים, זו הרי לא מדיניות המשטרה", הסביר נאה. "זה שוטרים שאומרים 'הוא התחצף אלינו, הוא אמר לנו, אז הנה אנחנו נראה לו גם כן'. על ה'נראה לו גם כן הזה' עובדה שלקחו אותו לשופט וביקשו להאריך לו מעצר והראו לשופט את תיק החקירה. הוא אמר לשופט מה שאמר והשופט שחרר אותו ונזף במשטרה. ואז בצורה מסודרת הוא מגיש תביעה. כבר היו כאלה מקרים. חיים חג'ג' למשל, שכונה 'בזבז', רדפו אחריו, ירו בו והוא הגיש תביעה וקיבל הרבה כסף. מדינת ישראל משלמת בכל שנה 22 מיליון שקלים בממוצע מקופת המשרד לביטחון פנים על פאשלות שעושה המשטרה".

"המשטרה מהצד שלה תגביר את מאמציה להכניס את מולנר לכלא ולהביא עד מדינה מתחתיו, מה שנקרא 'ראש בראש'", ציין נאה. "זה יהיה 'ראש בראש' קשה וגם יש פה תיעודים. המעצר של מולנר התרחש במגרש החניה של הבית בו הוא גר, מגרש חניה שמשותף גם לראש עריית רמת גן. יש שם מצלמות אבטחה ורואים הכל בסרטון. אז מה, שוטר יעמוד על הדוכן ויסביר למה לא נתן לו לעשות פיפי? זה לא יגיע הרי למשפט. יהיה הסכם פשרה, המדינה תשלם לו הרבה כסף וכעל כל שקל שהיא תשלם לו הוא ישלם בתקופה הקרובה בריבית דריבית. חיפושים בבית, מעצרים, כל מה שחוקי. קוראים לזה להטריד את היעד. ואת האזיקים בפעם הבאה ילחצו לו יותר חזק. זה קרב מרתק. יהיה מעניין".