בכוחותיו האחרונים, ימים לפני שגופו דעך, רצה הרצל שאול ז"ל, אביו של אורון ז"ל, חלל צוק איתן שהוגדר כחלל שמקום קבורתו לא נודע, לכתוב לו מכתב אחרון. במכתב תיאר לאורון את כל מה שהרגיש מהרגע שהודיעו לו על כך שנחטף דרך הטלת הספק במערכת ועד ההתדרדרות במחלתו. משהגיע לאפיסת כוחות, קיבל עזרה מבנו אבירם בהשלמת המכתב.



בשעותיו האחרונות, כאשר משפחתו של הרצל הוזמנה לבית החולים להיפרד ממנו, ביקש הרצל בכוחותיו האחרונים לחתום בעצמו על המכתב. להלן תוכן המכתב המובא לכאן במלואו.



"אורון שלי, בני הגיבור, הלוחם האמיץ שלי. מאז שעזבת, הגוף שלי התחיל לבגוד בי, לא אשקר, מצבי הגופני יכול היה להיות טוב יותר אבל לצערי הוא מתדרדר, כל יום, עוד קצת ועוד קצת.



ולמרות זאת אני ממשיך להיות חזק ולהאמין. אסור לי לוותר כי אני רוצה להגיע לרגע שאותו אני מדמיין מהיום שנחטפת. הרגע הזה שבו ראש הממשלה והרמטכ"ל של צה"ל מתקשרים אליי ואומרים לי, 'הרצל, סמל אורון שאול, לוחם בחטיבת גולני במסייעת 13 חוזר הערב הביתה מהמלחמה'. אני מדמיין איך מיד לאחר שיחת הטלפון אני מבשר לאמא, לאבירם ולאופק שאתה חוזר אלינו בעוד מספר שעות, אמנם פצוע ומותש, שבוי שמצפה לו תהליך שיקום ארוך, אבל בבית! התסריט הזה שרץ לי בראש כל שעה שומר אותי חזק.





אורון אהובי, באם תראה את המכתב הזה כשתחזור, בטח יספרו לך על כל מסכת הייסורים שעברה עלינו עד חזרתך מהשבי, על השקרים והמניפולציות של כל אותם האנשים שהערכנו והערצנו בעבר, אבל בקשתי היא שלא תהיה בך טינה או כעס. אתה יודע למה? כי אין אף עם בעולם כמו עם ישראל. מאז חטיפתך, מאות אלפי אנשים שמעולם לא פגשנו או הכרנו, מהצפון ועד הדרום, כולם הושיטו יד ועזרה והרעיפו אהבה אמיתית ואינסופית, רק בגלל שנשלחת למלחמה בשביל לשמור עליהם. אני בטוח שהעם הנפלא הזה לא ישאיר את אמא ואת האחים לבד לרגע גם אם מחלתי תנצח אותי. אל תשכח את זה לעולם ותהיה גאה בעם הזה ואני מצפה ממך שכשתחזור תסייע ותתרום בכל דרך אפשרית עבור אותם אלו שיזדקקו לעזרה.



אורון אהובי, יש לי וידוי. זוכר שכשהודעת שאתה מתגייס לגולני ואמא התחננה שתחזור בך מההחלטה כי זה מסוכן? אז רק שתדע, למרות שלא אמרתי לך את זה, בלב הייתי מלא גאווה ושמחה. אני רוצה להתנצל בפניך בני האהוב שלא הקשבתי לאמא".



הרצל שאול ז"ל. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הרצל שאול ז"ל. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



לפני כשבוע וחצי הלך לעולמו הרצל שאול, לאחר התמודדות עם מחלה קשה ופתאומית והוא בגיל 54. ערב לפני שנפטר, ביקש הרצל מבנו אבירם שיתחייב בפניו שלא ירפה עד שיחזירו את אורון לישראל: "מאוד רציתי והתפללתי לראות את אורון חוזר אבל לא היה לי כח יותר. התישו אותי ושברו אותי. אני מבקש שתתחייב בפניי שלא תישבר ותחזיר את אורון לאמא שלו", אמר לו.