מנהל בית החולים שיבא, פרופ' איציק רייס יצא הבוקר (רביעי) לתדרוך כתבים לעדכן אודות מצבו של הנשיא התשיעי: "שמעון פרס עבר את הלילה בשלום. מצבו עדיין קשה אך יציב". עוד אמר רייס כי פרס יועבר למחלקת טיפול נמרץ נוירוכירורגית ונמצא כל העת תחת השגחה וטיפול רציף של צוות הרופאים. רייס עדכן כי יעשו הערכת מצב נוספת בשעה 16:00. עוד הוסיף כי הם נמצאים בקשר הדוק עם המשפחה שמלווה אותו ואלה שותפים בכל קבלת ההחלטות.



רופאיו ומשפחתו של פרס החליטו הלילה כי נכון לשעה זו לא יבוצע ניתוח לטיפול בקריש הדם במוחו של פרס. את ההחלטה קיבלו הרופאים לאחר שתי בדיקות CT שנעשו לו במהלך הלילה, ונלקח בחשבון מצבו הבריאותי וגילו המתקדם. 



פרופ' רפי ולדן, חתנו של פרס ורופאו האישי אמר הבוקר כי הוא הראה במהלך הלילה סימני הכרה ואף לחץ את ידו. עוד עדכן כי הורדם מחדש כדי שלא יתאמץ והוא מקווה כי כשיתעורר שוב ימשיך בסימני ההכרה. בראיון לגל"צ סיפר כי כל המדדים של פרס יציבים ואין סכנה מיידית לחייו. עוד עדכן כי רמת החמצן בדמו ולחץ הדם תקינים - מה שאמור לסייע לו לעבור את השעות הקשות האלה. "למדנו מאדם שהוא אופטימי חסר תקנה ואנחנו משתדלים ללכת בעקבותיו בשעות הלא פשוטות האלה", אמר.



ד"ר דורית טקס-מנובה, מנהלת בית החולים שיבא בפועל, הסבירה ל"מעריב אונליין" כי מסתמן שנגרם לפרס נזק נוירולוגי כתוצאה מהעדר אספקת חמצן לחלק במוח, ההחלטה שעומדת כרגע בפני משפחתו של הנשיא לשעבר וצוות הרופאים היא האם, וזאת לאור גילו המתקדם של פרס ובעיות בריאות נוספות שנובעות עימו, היא האם לנקז את הדימום או לא.



"אין דבר יקר יותר לאבי מעם ישראל"


כזכור, הנשיא התשיעי חש ברע במהלך כנס והובהל על ידי עוזריו לבית החולים שיבא תל השומר, שם עבר אירוע מוחי. הוא אושפז במחלקה לטיפול נמרץ כשהוא מורדם ומונשם. לצדו של הנשיא לשעבר נמצאים שלושת ילדיו ושוטרים הוצבו בכניסה על מנת למנוע כניסה של אנשים לא רצויים. בכניסה למחלקה בה מאושפז פרס נמצאים עשרות צוותי טלוויזיה מישראל ומהעולם המחכים לעדכון על מצבו. גם עוברי אורח בבית החולים עוצרים במקום ומביעים משאלה שפרס בן ה-93 יתגבר גם הפעם.



חמי פרס בתדרוך לתקשורת. צילום: אבשלום ששוני
חמי פרס בתדרוך לתקשורת. צילום: אבשלום ששוני



בנו של פרס, חמי, אמר במסיבת עיתונאים במהלך ערב אתמול: "אלה שעות לא קלות לי ולבני משפחתי, אבי עבר היום אירוע לא פשוט ואני רוצה קודם כל להודות לצוות הרופאים שבודק אותו ומתייעץ עם בני משפחה למקרה שניאלץ לקבל החלטות בהמשך, אך לא כרגע. הרופאים עושים עבודה נפלאה ובשם המשפחה אני מודה להם. בני המשפחה מתכנסים כעת בבית החולים, אנחנו מקבלים פניות רבות, עוטפים אותנו בדאגות, תפילות וברכות. אני רוצה למסור לכל אלה ששולחים הודעות שלא היה דבר יקר יותר לאבי מעם ישראל, אנחנו מודים על הדאגה ואהבה ומקווים לטוב".



"אבא שלי הוא איש מיוחד במינו, אני מאמין ומתפלל לבריאותו. שכל מי שיתפלל ימשיך להתפלל איתנו. אנחנו מודים לכולם על הדאגה והאהבה", הוסיף חמי פרס.



עבר השתלת קוצב לב ושוחרר



לפני מספר ימים עבר פרס השתלת קוצב לב ושוחרר יום לאחר מכן. בחודש ינואר עבר פרס הליך צנתור לאחר שסבל מאירוע לבבי קל. הוא פונה מביתו לבית החולים "תל השומר" בעקבות לחצים בחזה. במהלך הטיפול שעבר אובחן עורק מוצר, אשר הורחב בהצלחה בבית החולים. בתום חמישה ימי אשפוז שוחרר פרס מבית החולים, ובהודעה שמסר אז לתקשורת אמר: "ימים מרתקים עברו עליי, אני שמח מאוד לשוב לעבודה, יש עבודה רבה וזאת היתה מטרת ההבראה".



פרס הודה לרופאים שטיפלו בו והוסיף: "קיבלתי את מיטב האיכות האישית והיכולת המודרנית ביותר בטיפול בלב. לו זה היה קורה במקום אחר או תקופה אחרת, אינני יודע מה היה קורה. אם למישהו קורה משהו, ממליץ לכם להגיע לתל השומר. רמה אנושית גבוהה מאוד ואנושית, טיפלו בי ופינקו אותי. אני מרגיש משופץ ומשופר. רציתי להמשיך לשרת את המדינה".



מנהל בית החולים שיבא, פרופ' איציק קרייס. צילום: אבשלום ששוני
מנהל בית החולים שיבא, פרופ' איציק קרייס. צילום: אבשלום ששוני



מספר ימים לאחר ששוחרר מבית החולים הוזעקה אליו שוב ניידת טיפול נמרץ שפינתה אותו לבית החולים "תל השומר" בעקבות כאבים שחש בחזה. אחרי בדיקת אק"ג שנעשתה על ידי פראמדיק, פרס אובחן כסובל מהפרעת קצב קלה בליבו. על פי החלטת רופאיו, הנשיא התשיעי שהה בהשגחה ושוחרר לביתו לאחר יומיים.



הגעתו של פרס לטיפול סוקרה באופן נרחב באמצעי התקשורת, מה שעורר ביקורת מצד משפחתו. בתו, ד"ר צביה ולדן, שוחחה אז עם גבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" ואמרה: "יש בפסטיבל התקשורתי הזה כמה דברים שהם לא לרוחי. למשל, כשמפרסמים את זה תוך כדי שהוא באמבולנס ונוסע לבית החולים. זאת מכה שאנחנו תמיד סובלים ממנה. אני לא מספיקה לכתוב מייל לילדים שלי, שרציתי לכתוב אותו אחרי הצנתור, וכבר יש הודעות, זה לא יפה ולא נחמד. אבל זה היה ככה מאז ומעולם. אני בטוחה שזה בא מאהבה אבל היא לפעמים מכבידה".