תלמידי בית הספר "נתיבות משה" בחיפה יחד עם הוריהם, הפגינו היום (רביעי) מול בית שר החינוך נפתלי בנט ברעננה, במחאה על סירובו של ראש העיר יונה יהב להקצות מבנה חלופי לבית הספר, כדי לטפל בבעיית הצפיפות ובבעיית אי כשירות חלקים ממנו שאף נסגרו על ידי משרד הבריאות. במהלך ההפגנה קראו המוחים: "בנט, תציל אותנו מיהב", ותקפו את ראש העיר: "העובדה כי יונה יהב לא נדרש לעניין היא שערורייה בסדר גודל לאומי".



דפנה ארביב, אמם של דוד משה, אביגיל ושירה הלומדים בבית הספר אמרה כי "אנחנו מפגינים מול ביתו של בנט ולא נעצור כאן, עד אשר ראש העיר יתעשת ויעמיד מבנה חלופי לבית הספר. כל מה שאנחנו מבקשים הוא מבנה ראוי לקיום לימודים עבור ילדינו, בדיוק כמו כל ילד אחר בחיפה ובמדינת ישראל".




420 תלמידים בצפיפות חריגה



בחודש שעבר, לפני פתיחת שנת הלימודים, הנושא הגיע לוועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת שקיימה דיון סוער סביב מחאת ההורים ואיומי ההשבתה. בבית הספר, השייך לחינוך העצמאי וממוקם בשכונת קריית שמואל בעיר, לומדים 420 תלמידים בצפיפות חריגה, כששטחו עומד על כ-800 מ"ר בלבד. אתמול שר הדתות דוד אזולאי וכן יו"ר וועדת החינוך של הכנסת, ח"כ יעקב מרגי, הגיעו לבקר במבנה בית הספר והתרשמו ממצבו הרעוע ומאי יכולתו להכיל את 420 התלמידים.



במהלך הסיור אמר יו"ר ועדת החינוך, ח"כ מרגי, כי "ההורים של בית הספר אינם אנשי מלחמות והם לא מבינים בפוליטיקה. אני קורא לשר החינוך: עינינו לא צרה. צריך שיהיה חינוך דתי וגם חינוך שלנו. ראש העיר יונה יהב ניסה לשחד אותנו בהקצאת מבנה לבתי הספר של ש"ס כדי שנרד מהמאבק הזה, אבל זה לא יעזור לו. אותי לא מעניין שום דבר חוץ מילדי ישראל, לדאוג לילדים הללו למבנה ראוי".