מצבו של הנשיא לשעבר שמעון פרס, המאושפז ביחידת טיפול נמרץ נוירוכירורגי בבית חולים שיבא בתל השומר בעקבות אירוע מוחי, נשאר היום (חמישי) ללא שינוי. פרס נמצא במעקב צמוד של רופאיו וממשיך בטיפול השמרני כפי שנקבע מראש. מצבו ממשיך להיות קשה, אך יציב, והוא עדיין מורדם ומונשם על מנת לאפשר לו מנוחה מוחלטת.



מחר צפוי פרס לעבור עוד בדיקת CT להערכת מצבו. לפי שעה הרופאים סבורים שיש להמשיך ולתת לו טיפולים שמרניים ולא לבצע פעולות כירורגיות כלשהן. מהצוות המטפל בפרס נמסר: "מצבו ללא שינוי ואנחנו מאפשרים לו מנוחה. הסכנה של היווצרות בצקת במוח קיימת והנושא נבדק במדדים נוירולוגיים וכן ייבדק מצבו בבדיקת ההדמיה הקרובה (CT)".


אחד מהרופאים הבכירים המטפלים בנשיא מסר ל"מעריב" כי "בשלב זה יש אין לדעת אם פרס יוכל לתפקד בעקבות האירוע ובאיזו דרגה. כרגע, פרס מצוי במצב החריף של האירוע, ולכן לא ניתן להעריך את התוצאה הסופית וגם לא חכם לנסות לעשות את זה".

בינתיים, איחולי ההחלמה לנשיא לשעבר מגיעים גם מן העולם. המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טרמפ איגרת אישית למר פרס ובה כתב: "מלניה ואני מצטרפים לברכות מהעולם כולו ומאחלים לך החלמה מהירה, אתה מאחרוני דור המנהיגים שנלחמו למען הזכות של העם היהודי לעצב את עתידו- ומורשתך עומדת איתנה".


גם האפיפיור פרנציסקוס שיגר היום איחולי החלמה לחברו הטוב הנשיא התשיעי שמעון פרס. האפיפיור ביקש לחזק את ידי המשפחה ולמסור רפואה שלמה. האפיפיור פרנציסקוס ערך היום תפילה מיוחדת להבראתו של הנשיא התשיעי בוותיקן בהשתתפות הרב אברהם סקורקה מארגנטינה. השניים נשאו תפילות וביקשו להעביר באמצעותן איחולי החלמה חמים להבראתו של פרס.

שלחו איחולי החלמה. דונלד טראמפ והאפיפיור פרנציסקוס. צילומים: רויטרס
שלחו איחולי החלמה. דונלד טראמפ והאפיפיור פרנציסקוס. צילומים: רויטרס

כזכור, פרס והאפיפיור הינם חברים קרובים, פגישתם האחרונה התקיימה לפני כחודשיים, עת ביקר פרס בוותיקן. ביוני 2014 נשאו יחד את התפילה המשותפת לשלום בהשתתפות יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ומנהיגי הדתות השונות בוותיקן.