מפעל הפיס תומך בעמדת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שקרא ליישם בהקדם האפשרי את דוח הצוות הבין־משרדי, אשר בחן את הסדרת ההימורים החוקיים בישראל. 

יו"ר מפעל הפיס, אלוף במיל' עוזי דיין, הדגיש כי הם היו שותפים פעילים להכנת הדוח, שרוב המלצותיו כבר מיושמות. במפעל הפיס הדגישו כי עם ההמלצות שיושמו נמנית תוכנית "זיהוי לקוח" בהגרלות הלוטו, הפועלת כבר כשלוש שנים נוסף למנויי הפיס, תוכנית המונעת כל אפשרות להלבין הון.

"זה הזמן להמשיך מגמה זו ולאשר לפיס פעילות באינטרנט, בהמלצת המועצה הציבורית המייעצת של הפיס, המאפשרת זיהוי לקוח והגבלת סכומי המשחק", דרשו במפעל הפיס וציינו עוד שלאחרונה נוספו שני מיליון שקל לנושא "משחקים באחריות" ולסיוע למתמכרים. במפעל הפיס גם הביעו תמיכה בהמלצה למינוי רגולטור אחד שאינו בניגוד עניינים לכל המשחקים וההימורים החוקיים. 
בנושא הפעלת מכונות המזל ציינו במפעל הפיס כי בחודש ינואר פנה דיין לראשי משרד האוצר והציע תוכנית להוצאתן מכל השכונות והאזורים שבהם מתגוררת אוכלוסייה ברמה סוציו־אקונומית נמוכה, וכן להפעיל כרטיס שחקן, אבל באוצר דחו את הבקשה ואמרו כי הנושא יידון בסוף שנת 2016 במסגרת הדיונים על מתן היתר לפעילות הפיס.