הנשיא התשיעי שמעון פרס ינותק היום (ראשון) בהדרגה ממכשירי ההרדמה, כך נמסר מבית החולים שיבא תל השומר. עוד נמסר כי תהליך הניתוק צפוי להיות הדרגתי ועשוי לקחת מספר שעות. בשלב זה אין אינדיקציה לגבי הנזק שנגרם לפרס בעקבות האירוע המוחי שעבר. פרס עבר הבוקר בדיקת סי.טי נוספת שם לא התגלתה החמרה במצבו. חשוב לציין כי החשש הגדול במצבים כמו של הנשיא התשיעי הוא מהחמרת הדימום. אותו דימום גורם לבצקת שעלולה לסכן את החולה באופן חריף.



אצל שמעון פרס הדימום התוך מוחי נעצר כבר לפני כמה ימים ויש בכך סימן מעודד. עם זאת, יש לציין שמצבו של פרס מוגדר עדיין קשה ונשקפת סכנה לחייו.



נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין ביקר אמש את פרס בבית החולים. בהצהרה לתקשורת אמר ריבלין: "לפני כשעה יצאה שבת שבה בטח נשאו בכל העולם תפילות מיוחדות לרפואתו של שמעון פרס. פרס הוא לא סמל. הוא נוכח כל כך מוחשי בכל ישותו גם לגבי הציבור בישראל. אני יכול לומר לגבי כנשיא שבא בעקבותיו וירש את מקומו, אני מוכרח לומר שהוא איש שנמצא בכל מקום בארץ ומעורב בכל נושא. לכן כולנו יחד נתפלל לשלומו".



נשיא המדינה ריבלין מבקר את פרס בבית החולים: צילום: אבשלום ששוני
נשיא המדינה ריבלין מבקר את פרס בבית החולים: צילום: אבשלום ששוני



עוד אמר ריבלין: "באתי היום בערב לחזק את המשפחה וכמובן לעודד אותה ולהביע את הערצת העולם כולו, שאין אדם שאינו מתקשר והם עונים לו מקטן ועד גדול, מילד ששולח ציור ועד לאפיפיור. כולנו תקווה שנראה את הנשיא התשיעי מחלים".



כזכור, הנשיא התשיעי, בן ה-93,  הובהל ביום שלישי לבית החולים לאחר שעבר אירוע מוחי. בתחילה היה חשש לחייו, אולם לאחר יממה מצבו התייצבמאז הוא נמצא ביחידה לטיפול נמרץ במצב קשה אך יציב.