זה לא מדע בדיוני: זה לא סוד שבית החולים "רמב"ם" מרכז אליו מקרים רבים עם פציעות מורכבות במיוחד. בימים האחרונים הגיעו אל חדרי המיון בבית החולים מספר מטופלים אשר סבלו לא רק מפציעות קשות, אלא גם כאלה שנסיבותיהן היו לא רגילות.



בתחילת סופ"ש הגיע אל המיון נער בן 12 מאזור הצפון עם צרכים מיוחדים, אשר התלונן בימים האחרונים כי הוא חש ברע. הוריו, שחשדו כי משהו לא כשורה עם בנם, הבהילו אותו אל בית החולים. במהלך הבדיקות במיון נמצאו בקיבתו של הילד שלושה גופים זרים: שתי כפיות ועיפרון. תחת טשטוש, הוציא צוות יחידת גסטרו ילדים את שלושת העצמים בתהליך הנקרא גסטרוסקופיה. התהליך כולל את שליפת העצם הזר באמצעות סיב אופטי מונחה מצלמה זעירה, כאשר הפעם האתגר היה גדול יותר הן בשל כמות העצמים הזרים בקיבה והן בשל הרקע הרפואי של המטופל הצעיר. צוות היחידה בראשותו של פרופ' רון שאול, ביצע את הטיפול העדין, שהסתיים בהצלחה והנער נותר להשגחה בביה"ח.



מקרה נוסף שהגיע אל מיון הילדים במהלך סופ"ש היה פעוט בן 11 חודשים מאזור העמקים, אשר הובהל את בית החולים לאחר שציר משאית צעצוע ננעץ בגלגלתו. ככל הנראה הפעוט מעד בביתו ונפל על אותו רכב צעצוע שהיה מונח על הרצפה כשגלגליו פונים כלפי מעלה. אחד מצירי הגלגלים של המשאית היה שבור וננעץ בראשו של הפעוט, כשהציר חודר את הגלגלת ונכנס אל רקמת מוחו. עם הגעתו של הפעוט אל בית החולים הוא הובהל את חדר הניתוח, שם נשלף הציר של משאית הצעצוע מראשו בעדינות. לדבריו של ד"ר משה עטיה, רופא בכיר במחלקת נוירוכירורגיה אשר ניתח את הילד, ההליך הסתיים בהצלחה והפעוט מראה סימנים חיובים של התאוששות מהתקרית.



במקביל לשני המקרים הללו, הגיעו לחדר הלם ברמב"ם שני מקרים נוספים של פציעות לא רגילות. במקרה הראשון טופל בחדר הלם גבר בשנות ה-40 לחייו מאזור הצפון, אשר נפצע מרובה דיג. הגבר הגיע אל רמב"ם כאשר החץ שנורה מהרובה נעוץ בלסתו והוא סובל מפציעה נוספת באזור הצוואר. מטופל נוסף שהגיע לרמב"ם במהלך הסופ"ש, סבל מפציעת ראש קשה, אחרי שנפגע מקדח של מקדחה שננעץ בגלגלתו. האיש, גבר בשנות החמישים לחייו מאזור הצפון, הובהל עם הגעתו לחדר הניתוח ברמב"ם, שם עבר ניתוח מציל חיים וכעת ממשיך הצוות הרפואי לעקוב אחר מצבו.