"אני קודם כל מצפה שיימצאו אותו ושיבוא על עונשו. זה הדבר שאני הכי רוצה שיקרה", אמרה אמש שדרנית הספורט של ערוץ 1, שרון פרי, בשיחה עם "מעריב - השבוע", בעקבות גניבת הטלפון הסלולארי שבבעלותה והפצת תמונות עירום שלה שהיו בתוכו.



לדבריה, "אני קיבלתי תמיכה מדהימה מהמשפחה שלי, מאנשים קרובים וגם מאנשים שאיני מכירה ושהזדהו. עורכי דין, יועצי תקשורת ורבים נוספים הציעו לעזור בעקבות מה שעברתי". עוד הדגישה כי "אלו שהעבירו והפיצו את התמונות בכוונה תחילה ובזדון – זו רשעות. מה שקרה לי חייב לעמוד על סדר היום. זה כבר לא בשבילי, אלא בשביל המחר. זה יכול לקרות לכל אחד".
פרי, כך היא מסבירה, למדה את הלקח והיא ממליצה לכל אדם עם טלפון נייד לבצע בו חסימה: "אפשר עם סיסמא, או טביעת אצבע. כמובן שיש כאלה שיודעים לחדור, אבל מי שלא מתוחכם לא יוכל לפרוץ למכשיר. כרגע אני נמצאת במחול שדים מטורף. אני בן אדם פרטי ומקווה שיתנו לי לחזור לחיי שגרה כמה שיותר מהר".

שרון פרי. "מצפה שיימצאו אותו". צילום: אינסטגרם

בזמן שפרי מנסה לחזור לשגרה, משטרת אשקלון ממשיכה בחקירה בניסיון להתחקות אחר החשוד. הגנב שפרץ למכוניתה של מגישת הספורט ביום שבת בחוף הדתיים בעיר, גנב את תיקה ובתוכו מצא גם את מכשיר הטלפון הנייד שלה שהכיל תמונות וצילומים בהם מתועדת פרי במצבים אינטימיים לכאורה. כמה שעות לאחר הגניבה, הופצו התמונות ברשתות החברתיות ופרי, שהעלתה פוסט בפייסבוק שבו טענה כי "נאנסתי וירטואלי", ביקשה מגולשים שקיבלו לרשותם בקבוצות הוואטסאפ תמונות אישיות שלה "למחוק אותן ולא להעבירן".
לדבריה, יש לה בן בגיל מתבגר והוא אינו צריך להיחשף לסיטואציה הקשה הזאת. "אלו הם חיי האישים וכל החיים שלי היו בתיק הזה" זעמה פרי, שלדבריה במשטרת אשקלון אמרו לה כי "אין הרבה מה לעשות במקרה שלך".
 
מנגד, במשטרה טוענים כי כבר לאחר שקיבלו את התלונה, "החלנו לנהל את החקירה ואנחנו מקווים שנוכל לשים את ידינו על החשוד". מאוחר יותר נודע כי הנייד של פרי אותר בבאר שבע והוא נחסם.
  

מומחה: "תלונה בכל שבוע"

"כמעט בכל שבוע אני מקבל פניה מלקוח שלי שנגנב לו הנייד. לעיתים זה על ידי כיוס מהתיק בתור בסופר כפי שסיפרה לי לקוחה שהמכשיר נגנב ממנה בקניון שבעת הכוכבים בהרצליה ולעיתים זה באמצעות פריצה לרכב" אומר מומחה אבטחת המידע יוסי בהר המגדיר את עצמו כמאמן טכנולוגי.
 סיפור אבטחת מכשירי הסלולר עלה לכותרות בעקבות הפריצה למכשירה של השדרנית שרון פרי והעלאת תמונות לא מורשות בחשבון האינסטגרם שלה. פרי יכלה למנוע מעצמה את המבוכה באמצעות מספר פעולות פשוטות אומר בהר ומדגיש כי הדבר הראשון שצריך לעשות עם העלמות האיפון הוא לאתר אותו באמצעות אפליקציה מיוחדת המותקנת במכשיר,  שגורמת לו לצפצף גם אם הוא במצב שקט. כמו ניתן לחסום אותו לשימוש לא מורשה באמצעות סיסמא. או במקרה החמור ביותר, למחוק את כל תוכנו.
לדבריו של בהר, באחד המקרים שבהם נגנב נייד של אחד מילדיו של לקוח, "הגנב לא התאמץ לאפס את הטלפון והמשיך לצלם בו אך הוא לא ידע שהותקנה אפליקציית גוגל פוטוס ושהתמונות שהוא מצלם עולות אוטומטית לענן של גוגל. הקורבן זיהה באחת התמונות את השכן שלו וכשהתעמת איתו, התברר כי בנו גנב את המכשיר בבית הספר באחת ההפסקות"