עומסי תנועה כבדים ביותר נוצרו היום (שני) משעות הבוקר המוקדמות בצירי הכניסה, בנתיבי נסיעה ראשיים ובכניסות לתל אביב. נתיבי איילון היו פקוקים לכל אורכם לשני הכיוונים, כביש החוף היה עמוס עד נתניה וכביש 4 היה פקוק עד יבנה ואשדוד. הרכבים נעו באיטיות והיו כאלה שהקדימו בעקבות המידע על העבודות לצאת מבתיהם שעה יותר מוקדם. חיים, שהגיע מיבנה היה נראה מותש לאחר נסיעה ארוכה בדרכים "לקח לי יותר משעה עד שהגעתי, הכל היה פקק אחד גדול". רכבת ישראל וחברות האוטובוסים תגברו את מערך ההסעות בסמוך לתחנת ההגנה וכל העת יצאו שאטלים שהורידו את הנוסעים בתחנת השלום, סבידור-מרכז והאוניברסיטה שהיו סגורות. גם בתחנת הרצליה היה צפוף מאוד הבוקר ומשם הופעלו גם שאטלים מיוחדים על ידי דן לתל אביב.



לאחר שעות הבוקר המוקדמות העומסים פחתו והם צפויים להתחדש משעות הצהריים, כאשר כל הנכנסים ייצאו מתל אביב. ברכבת ישראל מציינים שמבצעים עבודות תשתית לחשמול המסילה מתל אביב צפונה במסגרת ההיערכות לקראת הפעלת הקו המהיר בין תל אביב לירושלים שהנסיעה בו תימשך 28 דקות בעוד ותחל בעוד כשנה וחצי.



מרכבת ישראל ציינו שבשעות הלחץ של הבוקר בין 6:00 ל-9:00 עברו בתחנות "ההגנה" בדרום תל אביב והרצליה כעשרת אלפים נוסעים, 210 אוטובוסים שהפכו לשאטלים והסיעו את הנוסעים הרבים בסמיכות לתחנות הסגורות השלום, סבידור-מרכז והאוניברסיטה. ברכבת ציינו שהמבצע הלוגיסטי המורכב הביא להמשך זרימת הנוסעים לעבר מרכז תל אביב. במקביל, כבר החלו עבודות פירוק מסילת הרכבת בין תחנת סבידור להרצליה, כחלק מעבודות התשתית הנרחבות שיתבצעו בשמונת הימים הקרובים. 



תחנת ההגנה הבוקר. צילום: אבשלום ששוני
תחנת ההגנה הבוקר. צילום: אבשלום ששוני



עומסים כבדים בתחנת ההגנה. צילום: אבשלום ששוני
עומסים כבדים בתחנת ההגנה. צילום: אבשלום ששוני



בחברות האוטובוסים ערכו גיוס כללי של עובדי מנהל, בניסיון לעמוד בלחץ. חברת דן הודיעה על הפעלת שני קווים בתדירות גבוהה וללא תשלום – 777 מחניון החרש הסמוך לתחנת ההגנה לתחנות השלום, סבידור והאוניברסיטה. במקביל, יופעל קו 999 מתחנת הרצליה לאוניברסיטה ולדרום. "גייסנו את כל מי שיכול לעלות על ההגה, המשרדים יהיו ריקים בשבוע הקרוב, כי רבים עוברים לנהוג באוטובוסים האלה", ציינו בדן.



ברכבת ישראל ציינו שהעבודות נועדו לחשמול המסילות, לקראת הפעלת הקו המהיר בין תל אביב לירושלים, בעוד כשנה וחצי. בין הגזירות שיפלו על הנוסעים: לא יופעל בשמונת הימים הקרובים הקו תל אביב-חיפה, הנחשב לאחד מהעמוסים ביותר ברכבת. גם לנוסעים מדרום צפויה בעיה, כאשר הם יאלצו לרדת בתחנת ההגנה בדרום תל אביב ומשם להמשיך בשאטלים, אוטובוסים ומוניות ליעדיהם במרכז וצפון העיר.



שאטלים מחוץ לתחנת רכבת ההגנה בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני
שאטלים מחוץ לתחנת רכבת ההגנה בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני



משרד התחבורה הודיע על הפעלת שירות הסעות ייעודי בתדירות גבוהה וללא עלות מתחנות ההגנה והרצליה ויתוגברו משמעותית האוטובוסים המגיעים לתל אביב מחיפה, בנימינה, זיכרון יעקב, חרדה, נתניה, כפר סבא, הוד השרון, ראש העין, רחובות, ראשון לציון ובית שמש. עוד הוחלט על הפעלת שירות אוטובוסים ללא תשלום עבור רכבות הלילה בין תחנות הרצליה ונתב"ג בשני הכיוונים.