במשפט ירושה שהסתיים לאחרונה נגזר כי צוואתה של ניצולת שואה תכובד במלואה ומרבית כספה ורכושה יימסרו לבנה המאומץ ולאחייניתה שטיפלו בה. בתה המאומצת, שהגישה תביעה נגד הצוואה, תאלץ להסתפק בירושה סמלית בלבד. עורכת הדין טובה כהן, שייצגה במשפט את הבן והאחיינית, סיפרה לגבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה FM103": "במהלך השנים הבת התנהגה בצורה מחפירה כלפי ההורים. יש אפילו טענה שהאב, ניצול שואה גם הוא, התאבד בעקבות מריבה קשה שהייתה לו עם הבת לאורך השנים, כתוצאה מההתנהגות שלה. כשהאם הייתה עוד בחייה היא כתבה צוואה שהיא מחלקת את כל הרכוש מחצית מחצית בין הבן לבין הבת. אלא ששנתיים לפני שנפטרה, הבת ניתקה איתה כל קשר והבן נשאר לטפל באמא. האם האשימה את הבת שהיא גנבה לה כספים ושנתיים לפני מותה שינתה את הצוואה. הבת הגישה התנגדות לצוואה, בה היא טוענת שלאורך כל השנים היא מאוד אהבה את אמה, העניקה לה יחס חם וטיפלה בה".




עו"ד כהן המשיכה: "האחות טענה גם שהאח ניתק את האם מכל הסובבים אותה, השתלט עליה וגרם לה לשנות את הצוואה נגד רצונה, לפי חוק הירושה זה נקרא 'השפעה בלתי הוגנת'. כיוון שהמנוחה איננה בחיים ואי אפשר לשאול אותה ולהוכיח אחרת, צריך היה לפעול בדרך מאוד יצירתית כדי להפריך את הטענות של הבת. לכך נדרשו אנשי מקצוע, חברים, מסמכים שנחתמו אחרי הצוואה. היו חקירות רבות של קרובי משפחה. החקירה של הבת המתנגדת עצמה פעלה בסופו של דבר לרעתה, כי תוך כדי חקירה נגדית התגלו כל השקרים שלה. טענה שנייה הייתה שהאישה לא הייתה כשירה מבחינה קוגניטיבית. נכון שבארבע השנים האחרונות לחייה היא הייתה מרותקת לביתה, אבל היא הייתה מאוד צלולה. כך הפרכנו את הטענות של הבת אחת לאחת, והצוואה אושרה".
אחייניתה של ניצולת השואה סיפרה: "היו לה חיים מאוד מאוד קשים. בתקופת השואה היא עברה דברים איומים ואחרי שעלתה לארץ היא לא הייתה יכולה ללדת. רק בגיל 40 היה לה את האומץ לגשת ולבקש לאמץ ילדים. היא אימצה את הבת והשקיעה בגידולה את כל נשמתה וכספה, נתנה לה את כל מה שרק אפשר להעלות על הדעת, מתוך רצון לתת את מה שהיא לא קיבלה בילדות שלה. היא עזבה מקצוע שהיא מאוד אהבה, כזמרת אופרה והקדישה את כל כולה לילדים. לאורך השנים היו לה אכזבות גדולות מהבת. אכזבות התנהגותיות, ביחסים שבין הורה לילד, היה קשה איתה מאוד. האם נעזרה ביועצת בית הספר, בפסיכולוגית צמודה, שתעזור גם לבת וגם להורים כבני זוג. הייתה תחושה קשה שהאבא התאבד בעקבות מריבה בינו לבין לבת, שהייתה כבר נערה בוגרת, שזה היה הטריגר. זה טיעון מאוד קשה, אבל היא (האם) אמרה לי אותו כמה פעמים".

גזית שאל מה גרם לאם להקטין מאוד את חלקה של הבת בצוואה. "היו מגוון אירועים בחמש השנים האחרונות לפני מותה, בין היתר כשהבת התגרשה ובאה לגור אצלה בבית, אירועים כמו שימוש בכרטיס האשראי שלה ללא אישורה וללא ידיעתה של האם", סיפרה האחיינית. "הייתה מערכת קשרים איומה. מה זה להתעלם מאמא מבוגרת, לא לבוא אליה, לא לבקר אותה, לא לתת לנכדים לדבר איתה בטלפון? היא אהבה את הנכדים עד טירוף והבת לא נתנה לה לדבר איתם בטלפון. וזה הדבר היחיד שהיה לה, כאישה גלמודה. אז החלק של הבת בצוואה הוקטן משמעותית. אני לא ידעתי שהשתנתה הצוואה. זה נודע לי רק אחרי מותה של האם. בזה היא לא שיתפה אותי. אבל יכולתי להבין אותה".