"הסרטון ששודר בו מוצגת הוצאתו להורג של אלי כהן בדמשק אינו חדש כפי שטענו ערוצי תקשורת", כך אמר היום (שלישי) ל"מעריב" אברהם כהן, אחיו של שליח המוסד אלי כהן, בעקבות תיעוד שהופץ מוקדם יותר. לדבריו גם הטענה כי הסרט הגיע לידי המורדים מתוך ארכיונים סודיים של המשטר הסורי או של הטלוויזיה הסורית, אינו נכון ונעשה רק לצורכי רייטינג.



לדבריו מדובר בסרט ישן של סוכנות הידיעות איי. פי שלפני שנה ביצעה המרה דיגיטלית לקטעי ארכיון, כאשר הסרט עלה כבר אז לרשת ומצוי גם בידיו. יציין עוד כי כבר ב-1985 שידר ערוץ 1 סרט אחר שהושג על ידי סוכנות הצילום "וויז ניוז" שהראה גם הוא קטעים מהוצאתו להורג בכיכר המרכזית של דמשק. כך שלמעשה שני הסרטים אינם שופכים שום אור חדש על הפרשה.



 

"מזעזע, מטלטל וכואב"


למרות דבריו של האח, אלמנתו של אלי כהן, נדיה כהן, סיפרה כי התמונות עוררו בה כאב גדול. "מישהו שלח לי את זה בסלולר, אבל אחר כך ראיתי את זה בטלוויזיה עם המוזיקה, עם ההמונים שצוהלים וחוגגים בכיכר ואת אלי על הגרדום. זה אחרת. זה מזעזע, מטלטל וכואב מאוד" אמרה כהן בשיחה עם "מעריב".



"התמונות האלה הציפו אותי בזיכרונות, החיו מחדש את הכאב החד והעלו שוב את הספקות שמקננות בתוכי: 'אולי זה לא הוא? אולי זה מישהו אחר שם בקצה החבל?'", סיפרה בכאב.



נדיה כהן. צילום: ראובן קסטרו
נדיה כהן. צילום: ראובן קסטרו



כזכור, מוקדם יותר היום הופץ סרטון אותו הדליפו גורמי אופוזיציה בסוריה, המתעדים את הרגעים לאחר תלייתו של המרגל הישראלי ב-1965. כהן, יליד מצרים, שירת את המוסד בסוריה, חדר לצמרת השלטון ונחשב למרגל שהעביר מידע יוצא דופן באיכותו שסייע רבות לניצחון במלחמת ששת הימים. ב-1965 נחשפה העברת המידע שלו לישראל והוא נשפט והוצא להורג.