פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בעיר, כתב אישום נגד פאינה זילברט, בת 48 מפוריה, על כך שהתחזתה לעורכת דין. זילברט אף התחזתה בחלק מהמקרים לאמה, שהיא עורכת דין בעלת משרד בטבריה.



כתב האישום מייחס לזילברט 24 אישומים על עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לפשע, התחזות כעורך דין, התחזות כאדם אחר ועבירות נוספות. בנוסף לכך, הוגש כתב אישום נגד אשר מנשירוב, בן 56 מקריית ים, שעסק בתיווך דירות, על אף שגם לו אין רישיון לעסוק בכך.



האם חלתה, הבת התחזתה לה


מכתב האישום עולה כי בשנת 2001, אמה של הנאשמת, שהייתה עורכת דין במקצועה, הפסיקה לעבוד בתחום. החל מתקופה זו, המשיכה הנאשמת לעבוד במשרד אמה, תוך שהיא מתחזה בפני הלקוחות כעורכת דין, זאת על אף שאינה חברה בלשכת עורכי הדין ומעולם לא החזיקה ברישיון לעסוק במקצוע.



על פי כתב האישום, הנאשמת ביצעה עסקאות מקרקעין תוך שהיא התחזתה לאמה וגבתה מהלקוחות שכר טרחה. בנוסף, במספר מקרים, הנאשמת ביצעה עסקאות מכר דירות במרמה ובסה"כ קיבלה בנסיבות מחמירות, סך של כ-1.4 מיליון שקלים.



טבריה. צילום: משה שי, פלאש 90
טבריה. צילום: משה שי, פלאש 90



כתב האישום שהוגש נגד מנשירוב מייחס לו ביצוע מספר מקרים של מרמה, בהם יחד עם הנאשמת, מכר תוך שימוש במסמכים מזויפים דירות של מתלוננים, ללא ידיעתם, ובסה"כ במרמה, בנסיבות מחמירות, סך של כ-938 אלף שקלים.