תושב היישוב חורה בנגב התגלה היום (חמישי) כשהוא כבול לעמוד ובמצב של הזנחה. זאת בעקבות דיווח שהתקבל במשטרה מפקידת סעד שהגיעה לביקור במקום. לזירה הוקפצו שוטרים. במשטרה פתחו בחקירה, ובמסגרתה עוכב לחקירה אחיו של האדם. 

זהו המקרה הקשה השני הדומה שמתגלה השבוע בפזורה הבדואית. גבר בן 43 חולץ ביום שלישי מצריף שבו הוחזק בכפר אל-פורעה הסמוך לערד בנגב, לאחר שנקשר בשלשלאות במשך כ-15 שנים. האיש שוחרר מהמבנה בעת שקצין משטרה שאיבטח הריסה בכפר הבחין בו. לאחר שחולץ סיפר האיש כי הוא נכלא במשך כ-15 שנים על ידי משפחתו, מאחר והוא סובל ממחלת נפש. בני משפחתו סיפרו כי הוא אדם אלים.

מקום הקשירה של האדם בנגב. צילום: דוברות המשטרה

מהמשטרה נמסר כי קצין מכוח משטרתי שאיבטח הריסות באזור אל-פורעה, סמוך לכביש 80 בנגב, שמע קול בכי מאחד הפחונים במתחם. הקצין ניגש למקום, פתח את הדלת ומצא שם גבר ללא בגדים כשהוא קשור בשלשלאות ברזל לקיר. כוחות מד"א שהגיעו למקום סיפרו כי ככל הנראה האיש לא הסתפר או התגלח במשך שנים רבות, והם מצאו אותו כשפניו מכוסות בבוץ. עוד סיפרו כי הוא נראה רזה מאוד וכי במקום נמצאו בקבוק מים ואריזת חלב עמיד.



הגבר סיפר ששנים הוא נמצא במצב זה, כשהוא קשור לקיר, ובמשטרה דאגו להעביר אותו באופן מידי לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, ובמקביל הועבר דיווח על האירוע לרשויות הרווחה. מחקירת המקרה עולה כי ככל הנראה הוא נקשר על ידי בני משפחתו בפחון עקב מצבו ולאחר שלדבריהם היה מיידה אבנים אל עבר הילדים במתחם.  



בן 12 נמצא חבול לאחר שנקשר בשלשלאות והוכנס לבור


במקרה שאירע לפני כחצי שנה בנגב, חולץ נער כבן 12 משגב שלום שבדרום הארץ, לאחר שנקשר בשלשלאות והוכנס אך תוך בור גשמים, בעקבות סכסוך עם אחד מבני משפחתו. הילד פונה לטיפול רפואי בבית החולים "סורוקה" בבאר שבע כשהוא במצב קל עד בינוני והועבר דיווח בנושא לגורמי הרווחה. בתום סריקות ופעולות חקירה במישור הגלוי והמודיעיני, נעצר החשוד במעשה והועבר לחקירה. מדובר בגבר בשנות ה-30, תושב שגב שלום.



כאמור, הילד נמצא כשהוא כבול וחבול לאחר שקיבל מכות קשות ומתחקור עלה כי הוא שהה באזור במהלך כל הלילה עד להגעתם של הבלשים שחילצו אותו והעבירו אותו מיד לטיפול רפואי. מהמשטרה נמסר אז כי מיד כשעלה חשד שהילד נמצא בבור גשמים כשהוא כפות וחבול, יצאו למקום בלשים שפתחו בסריקות עד שאיתרו את הילד והעבירו אותו לטיפול רפואי. 



הילד שנחטף ואותר ליד שגב שלום, ארכיון