שופטת בית משפט השלום בבאר שבע עירית קויפמן האריכה היום (שישי) בחמישה ימים את מעצרו של סאבר אבו עסא (26), מתל שבע החשוד בגניבת מכשיר הטלפון הסלולרי של שדרית הספורט שרון פרי וזאת אחרי שפרץ לרכבה בשבת שעברה בחוף הים באשקלון. אתמול עצרה המשטרה את עסא בתום מרדף שניהלה אחריו. לאחר שהבין כי הבלשים דולקים בעקבותיו, ניסה להימלט ואף ניגח ברכבו רכבים פרטיים. עוד קודם עצרה המשטרה קטין שסיפר כי רכש את הנייד מעסא שטען בעצמו כי רכש את הנייד מאחר. בתום עימות שנערך בין השניים בתחנת המשטרה שוחרר הקטין למעצר בית בתנאים מגבילים ואילו עסא הובא לבית המשפט.



חוקר סייבר של המשטרה שסייע בחקירה ציין בדיון כי עולה קשר בין החשוד להפצת תמונותיה של פרי בין השעות 20.00 ל-21.00 באותו ערב. נציג המשטרה בדיון ציין כי מהרכב שנפרץ נלקחו דגימות די אן איי אולם תוצאות המעבדה טרם התקבלו. בבית המשפט טען החשוד כי נמלט מהמשטרה כיוון שחש מאוים לכאורה: "היה פקק ופתאום קפצו עליי אנשים. חשבתי שהם מחזיקים דוקרן ופחדתי. אם הייתי יודע שהם שוטרים, הייתי עוצר".



סניגורו של החשוד, עו"ד אורי דייגי, תהה "איזו סיבה יש בתיק פגיעה בפרטיות לקפוץ על אדם באמצע הכביש המהיר ולסכן אנשים? זה מעצר שעושים לרוצחים או לעבריינים שמהווים סכנה". נציג המשטרה התייחס לדברים ואמר כי "משטרת ישראל רואה לנכון לעצור אדם בצורה כזו או אחרת והדבר לא מצדיק את זה שאדם יסכן אנשים".



השופטת קויפמן דחתה את בקשתו של עו"ד דייגי לאסור את פרסום שמו ותמונתו של החשוד ואף הוסיפה כי "דווקא העניין הציבורי שבפרסום במקרה זה גובר על הנזק כי נטען שעשוי להיגרם לחשוד". עו"ד דייגי ניסה לטעון כי מרשו לא יכול היה לבצע את העבירות, שכן הוא אינו יודע לכתוב בעברית. "מרשי מכחיש כל קשר לגניבת הטלפון ושליחת התמונות. הוא לא ידע מי זו שרון פרי עד המעצר שלו. אנחנו מקווים שהמשטרה תגיע לחקר האמת. יכול להיות שאדם גונב טלפון ואיפשהו בדרך המכשיר עבר בחזקתו. זה לא אומר שהוא קשור לגניבה ולשליחת התמונות".



כזכור, אתמול נעצרו שני צעירים בחשד לגניבת הטלפון הסלולרי, החשודים כי בשבת שעברה, עת שבילתה פרי בחוף הים גנבו ממנה את תיקה שהכיל מסמכים וכן את מעשיר הטלפון הסלולרי שלה. פרי העלתה פוסט בפייסבוק, בו טענה כי מדובר בטלפון ש"הכיל את כל חייה". החשש הכבד שלה הפך לסיוט דקות אחדות לאחר מכן, שעה שהחשודים פרצו לחשבון האינסטגרם שלה והעלו תמונות אינטימיות ואישיות שלה שהיו על המכשיר הסלולרי.