המשטרה חוקרת חשד להצתה של שלושה אופנועים לפנות בוקר (שישי), ברמת גן ובבני ברק. סמוך לשעה 5.00 בבוקר התקבלה הודעה על שריפת אופנוע מתחת לבניין ברחוב יונה ברמת גן. כוחות הכיבוי שהגיעו למקום הבחינו באופנוע שבוער כולו. במקביל, התקבלו הודעות על שריפת אופנוע נוסף, ברחוב דניאל בבני ברק, שנמצא לא הרחק מרחוב יונה ברמת גן. לאחר מספר דקות התקבלה הודעה על שריפת אופנוע נוסף, ברחוב רד"ק ברמת גן. צוותי כבאות והצלה דילגו בין המוקדים וכיבו את השריפות.



בשירותי הכבאות הבהירו שקיים חשש להצתה והמשטרה פתחה בחקירה וצוות חקירה מיוחד (צח"מ) הוקם. לדברי ראש ענף חקירות מחוז דן של שירותי הכבאות, בשלושת המקרים מדובר בהצתות בזדון עם דפוס פעולה זהה. "מרחקי האירועים מלמדים כי תוכננו מראש ואינם ספונטניים", אמר.



במקרה אחר, שני אוטובוסים עלו היום באש ברחוב משה ברעם בשכונת תלפיות בירושלים. ארבעה צוותי כבאות והצלה השתלטו על השריפה ומנעו את התפשטותה לרכבים ומבנים סמוכים. אחד מהאוטובוסים נשרף כליל ואוטובוס נוסף ניזוק באופן משמעותי. בתחנת כבאות והצלה בירושלים נפתחה חקירה לבירור נסיבות פרוץ השריפה.

מאמצי כיבוי השריפה ביער גבעות



אוטובוסים שרופים בירושלים. צילום: אודי גל, דוברות כבאות והצלה ירושלים
אוטובוסים שרופים בירושלים. צילום: אודי גל, דוברות כבאות והצלה ירושלים



בתוך כך, ארבעה צוותי כיבוי ושתי מיכליות בסיוע ממחוז ירושלים, הוזנקו לטיפול בשריפת חורש שפרצה ביער גבעות בגזרת יהודה. למקום גם הוזנקו ארבעה מטוסי כיבוי, לסיוע להשתלטות על השריפה.



בתחנת כבאות והצלה יו"ש ציינו שהמאמץ הראשוני מתרכז בניסיון לבלום את התקדמות השריפה, כאשר מטוסי הכיבוי תוקפים מלמעלה ישירות את מוקד האש.