סערת טקס הענקת פרסי אופיר עוברת למשיר הפלילי: מנהל המשכן לאמנויות הבמה באשדוד, מוטי מלכה, הגיש היום (שישי) תלונה במשטרת אשדוד נגד שחקן התיאטרון רועי אסף, בגין התנהגותו במהלך טקס הענקת פרסי אופיר, אמש. אסף התפרץ לעבר הבמה בעת נאומה של שרת התרבות והספורט מירי רגברגב עצמה, התייחסה לתקרית במסיבת עיתונאים ואמרה כי "היא מודה לאלהים, לא יודעת מה היה קורה אם הוא היה מגיע אלי". 



בראיון ל"שישי עם אילה חסון" בערוץ 10, אמרה רגב ביחס לאירוע: "הייתי בשוק. שחקן שקיבל לפני שנה פרס התפרץ בצורה ביריונית. הדבר החמור ביותר היה שהשחקנים האחרים סרבו ללחוץ לי את היד, כשאתם מקבלים פרס ממדינת ישראל, כשאתם אזרחי המדינה, אתם עולים לבמה ואומרים אני פלסטיני? אז למה אתם מקבלת תקציב ממדינת ישראל".



בתלונה טען מלכה כי מבחינתו מדובר בחציית קו אדום והעובדה שהשרה חשה מאוימת במהלך אירוע ממלכתי הינה בבחינת מעשה שלא יעשה. מלכה הכחיש קשר בין עצם הגשת התלונה לזהות המפלגתית שלו או לכך ששרת התרבות היא שאחראית על חלוקת תקציבים למוסד בראשו הוא עומד.



מנכ"ל משרד התרבות והספורט, יוסי שרעבי דרש מהאקדמיה לקולנוע למחות כנגד מעשהו של אסף וכן לטפל במלוא החומרה בעניינו. שרעבי אף שלח מכתב ליו"ר האקדמיה לקולנוע מוש דנון ובו טען כי התנהגותו של אסף היתה ברוטלית והיוותה איום ממשי על שרה במדינת ישראל.



במרחב לכיש אישרו את עצם הגשת התלונה וכי נפתחה חקירה.