האם תנועת הרכבות תתקיים כסדרה? משטרת מחוז תל אביב טענה היום (שבת) כי תנועת הרכבות צפויה להתחדש מחר (ראשון), יומיים מוקדם מהצפוי, בתחנות תל אביב והרצליה. התחנות תל אביב השלום, תל אביב סבידור מרכז ותל אביב האוניברסיטה צפויות לטענת המשטרה להיפתח ביום ראשון בשעה חמש בבוקר לאחר שנסגרו ביום שני שעבר בעקבות עבודות תשתית ויצרו עומס רב.



למרות זאת, טרם יצאה הודעה רשמית בנושא מטעם הרכבת. גורמים בחברה מסרו מצידם כי "נעשים מאמצים לסיים את העבודות בהקדם", אך לא ניתן לקבוע כי הרכבות ישובו לפעול כרגיל כבר מחר.



ברכבת ישראל הסבירו בשבוע שעבר שלצורך הקמת תשתית מסילתית ותשתיות חשמל לרכבות החשמליות בקו המהיר בין תל אביב לירושלים, שיחל לפעול בעוד כשנה וחצי, יבוצעו עבודות להרחבת תוואי המסילות בין תחנות הרצליה ותל אביב ולהכפלת מספר המסילות בקטע זה. העבודות יכללו את פירוק המסילות והרכבתן מחדש.



מנכ"ל הרכבת בועז צפריר. צילום: אבשלום ששוני




מנכ''ל הרכבת בועז צפריר אמר בתדרוך לעיתונאים עם השבתת התחנות כי לקראת הפעלת הקו המהיר של הרכבת בין תל אביב לירושלים במהלך שנת 2018, יהיה צורך להכפיל את המסילות, להאריך משמעותית את הרציפים ולבצע את פרויקט החשמול של הרכבת.



"כאשר הקו המהיר של תל אביב - ירושלים יפעל, יעברו עוד ארבע רכבות בשעה בתחנות ויש צורך להיערך בהתאם, הצפי הוא לכ-50 אלף נוסעים ביום, ציין צפריר והדגיש כי קו המהיר לעיר הבירה הוא קו הדגל של רכבת ישראל ובעל חשיבות אסטרטגית למדינת ישראל. צפריר הודיע שעד להעפלת הקו המהיר יהיה צורך פעמיים נוספות להפסיק את הפעילות לכשבוע ובמקביל תתבצע עבודה בלילות וככל הנראה גם בסופי שבוע, זאת על מנת לעמוד ביעדי הזמנים.



במהלך העבודות תחנת הרכבת היחידה שפעלה בתל אביב הייתה תחנת ההגנה שבדרום העיר. קו הרכבת המהיר בין חיפה לתל אביב, שהוא מהעמוסים ביותר של רכבת ישראל, לא פעל בשמונת ימי העבודות. השפעת הפסקת פעילות הרכבת ניכרה היטב בלחצים בפקקים ובתחבורה, ולשם כך הופעלו שאטלים יעודיים.