בית משפט השלום בירושלים גזר היום (ראשון) על השייח עומר אבו סארא (51) שמונה חודשי מאסר בפועל הסתה בעת תפילה בפניי כ-100 מתפללים בהר הבית. בנוסף, נגזרו עליו שישה חודשי מאסר שאותם לא ירצה, אלא אם ישוב ויבצע את העבירות בהן הורשע תוך שלוש שנים מיום שחרורו ממאסר. אבו סארא, נשא נאום ב-28.11.14 אודות "תכונותיהם של היהודים על פי הקוראן" והורשע על ידי השופט שמואל הרבסט על עבירות של הסתה לאלימות, טרור והסתה לגזענות. בנאומו כינה אבו סארא את היהודים "תאבי בצע, גובי ריבית ועושקי כספם של המובטלים, בוגדים שנבראו כקופים וחזירים ואויביהם הגדולים ביותר של המאמינים". בנאומו שילב ציטוטים מהקוראן ותיאר אירועים היסטוריים והתרחשויות אקטואליות שעוותו לשם המחשת דבריו.



"הגיע הזמן להרוג אתכם"


נאומו של אבו סארא הוסרט בווידאו והועלה לאתר יוטיוב לערוץ Aqsa Call, בערוץ רשומים 2,174 חברים ועד להגשת כתב האישום נצפה 399 פעמים. "אני אומר זאת ליהודים כי הגיע הזמן לשחוט אתכם, הגיע הזמן להילחם בכם, הגיע הזמן להרוג אתכם, ואנחנו מוכנים לזאת בעזרת האל אנחנו המוסלמים הצדיקים. אנחנו ממתינים לרגע שבו יתחיל מועד השחיטה. מתי שיגיע יום זה, יום השחיטה, אנחנו נשחט אתכם ולא ניתן לכם רחמים" אומר אבו סארא בסרטון. במהלך ניהול ההוכחות בעניינו, הוא הודה כי נשא את הנאום אשר תומלל והוגש לבית המשפט, אך טען כי לא ביקש להסית לאלימות.



לשיטתו, מדובר בנאום המבוסס על דברי דת ועל פסוקים מהקוראן ופרשנויות שניתנו להם על ידי אנשי דת מוסלמים ברחבי העולם, הוא כלל אמירות כלליות ולא מחייבות, הדרכה לכלל המאמינים להמתין בסבלנות לבואו של הנביא ותיאור החזון לאחרית הימין, אך לא היה בו משום הסתה לגזענות או לאלימות. סניגורו, עו"ד מוחמד מחמוד, טען כי אבו סארא לא הפיץ את הנאום באינטרנט, אלא אחרים עשו כך. "משכך", טען סנגורו, "יש להטיל עליו עונש צופה פני עתיד ולא לזקוף לחובתו את תסקיר שירות המבחן".



אולם בית המשפט. צילום: נתי שוחט, פלאש 90
אולם בית המשפט. צילום: נתי שוחט, פלאש 90



"לא דברי דת תמימים"


טענותיו נדחו ונקבע כי "לא ניתן לראות בדברי הנאשם דברי דת תמימים ואלה מהווים השפלה וביזוי של העם היהודי בהיותם רוויי גילויי איבה ושנאה לכל יהודי באשר הוא יהודי, ומטרתו של הנאשם, שהיה מודע היטב לטיב מעשיו, הייתה להסית לגזענות, לסחוף אחריו את המתפללים האחרים ולהטיף להם לשנאת יהודים באשם הם".



בגזר הדין אמר השופט הרבסט כי "במכלול שיקולי הענישה, סבורני כי בעת הזאת, בהתחשב בשכיחותה של העבירה והפצת אידאולוגיות הגזענות והשנאה, שיקול ההרתעה מקבל בכורה על פני שיקולי הענישה האחרים, הן לשם הרתעתו של הנאשם שלפניי והן לשם הרתעת הרבים".