בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (שלישי) בתשעה ימים את מעצרו של עלי חליוה, תושב לוד בן 52, החשוד במעורבות ברצח גרושתו דועאא אבו שרך ביום שבת בלוד. בנוסף, הוארך מעצרו של בנו מנישואיו הקודמים, מוחמד חליוה בן ה-25, החשוד גם הוא במעורבות בפרשה.



קודם לכן שחרר בית המשפט למעצר בית מלא בן חמישה ימים שלושה חשודים נוספים במעורבות בפרשה, תושבי לוד בגילאי 19, 24 ו-36 . עצור נוסף בן 33, בנו של הגרוש מנישואיו הראשונים, שוהה במעצר עד ליום רביעי הקרוב, אז יובא שוב לבית המשפט והמשטרה תבקש להאריך את מעצרו פעם נוספת.



כזכור, אבו שרך, אם לשלושה, נרצחה ביום שישי מול עיניהם של ילדיה, כשהחזירה אותם בתום יום בילוי שהתקיים באישור הגרוש ואבי ילדיה.



על פי הידוע, קיבלה אבו שרך את אישור הגרוש שלה לקחת את ילדיהם המשותפים לבילוי. בשעות הערב, כשהחזירה אותם ועצרה את רכבה בסמוך לבית המשפחה, ארב לה אלמוני שהרחיק את הילדים מאזור הרכב אחז בה בחוזקה, הצמיד אקדח עם משתיק קול לראשה וירה בה מספר יריות.



אבו שרך התמוטטה על המדרכה וצוות מד"א שהוזעק למקום ניסה לבצע בה מספר פעולות החייאה. היא פונתה לבית החולים אסף הרופא, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותה.



כוחות משטרה גדולים שהוזעקו למקום פתחו בחקירה לבירור נסיבות המקרה במקביל לסריקות שנערכו באזור. כבר בראשית החקירה עלה החשד לפיו מדובר ברצח שאירע על רקע חילול כבוד המשפחה או בשל סכסוך שנתגלע בין קורבן הרצח למבצע ובני משפחתו.



בלוד סיפרו מקורבים לבני הזוג כי האירוע היה צפוי מבחינתם שכן בעבר הגרוש חטף את אבו שרך, אולם לאחר פרק זמן מסויים היא אותרה והושבה לביתה.



בית המשפט הטיל צו איסור פרסום גורף על כל פרט מפרטי החקירה.