מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך התייחס הערב (חמישי) להתנהלות והיערכות הארגון לקראת הלווייתו של שמעון פרס שתתקיים מחר, והסביר במהלך מסיבת עיתונאים שנערכה במטה המשטרה כי בוצעו מעצרי מנע של כל מי שעלול להוות איום באירוע. לדבריו, "עשינו מעצרים ספציפיים, אני לא אפרט, אך מדובר במעצרי מנע של כל מי שחשבנו שעלול לאיים על האירוע. יש מעט גורמים שאנו מזהים אותם כמאיימים או עלולים לעשות פרובוקציה. לא אפרט, אך זה זה כולל יהודים וערבים בתחום הטרור, הפרובוקציה או איום על אישים".



בשיחה שקיים לאחר מסיבת העיתונאים בערוץ 10, הדגיש אלשיך כי "לא היו שום התראות ספציפיות לגבי הלוויה, אך עם זאת, כשמסתכלים על התמונה הכללית אפשר להבין באופן עקיף כי חלק מהפעילות הייתה יכולה להיות איום על מסע הלוויה, זה איום שצריך לטפל בו גם בלי קשר לאירוע". עוד הוסיף המפכ"ל כי "זה לא בדיוק אנשים שפויים ששולטים במעשיהם, אין שום דבר חמור ספציפי שמישהו תכנן. אבל אנחנו מסתכלים כל הזמן לרוחב, סורקים ומפקחים ויש לא מעט אנשים שיכולים להוות פרובוקציות". 



"אין התראה ספציפית". קלינטון חולף על ארונו של פרס. צילום: מרק ישראל סלם



כמו כן אמר כי למרות שאין שום התראה ספציפית, במשטרה מתבצעות הערכות על מנת לוודא שהאיום לא יתפתח לאיום ממשי. "זה מאמ. מודיעיני גדול מאוד, אבל כמו שאמרתי אין שום התראה ממוקדת", הדגיש. כמו כן אמר כי "מטבע הדברים יש היערכות מיוחדת כשמדובר בנשיא ארצות הברית שמגיע למקום, ואנו צריכים להתייחס לצרכים ולרצון של האישים האלה,  ועושים מאמץ רב להתאים עצמנו לבקשות שלהם".


עשרות אלפי בקבוקי מים: "מבצע לוגיסטי רחב היקף"

גם במשרד הביטחון השלימו את ההיערכות לקראת הלוויה הממלכתית, במבצע לוגיסטי רחב היקף. מאות עובדי משרד הביטחון, אנשי חברות לוגיסטיקה אזרחיות עבדו מסביב לשעון, יחד עם כל הגופים הממלכתיים השותפים במבצע שכלל רכש ושכירות של עשרות אלפי בקבוקי מים, הצבת קילומטרים של מחסומים וגדרות, במות אוהלים והצללות, מסכי טלוויזיה, שירותי הגברה ותאורה, תרגום סימולטני בחמש שפות (אנגלית, רוסית, צרפתית, איטלקית וערבית) צרורות פרחים ועוד.
במקביל לכך, משרד הביטחון מפעיל במהלך כל היום ועד לסיום האירוע בכנסת שהוארך עד לשעה 23:00 על מנת לאפשר לציבור המעוניין בכך לעבור ליד ארונו של פרס, מערך הסעות נרחב מחניונים רבים בירושלים וסביבותיה למשכן הכנסת. עד כה חלפו כ-35 אלף בני אדם על פני ארונו של הנשיא, והצפי הוא כי עד ללילה יעברו שם כ-50 אלף בני אדם.

המונים חולפים על ארונו של פרס בכנסת. צילום: מרק ישראל סלם