רונלד לאודר, נשיא הקונגרס היהודי העולמי ומבעלי חברת הקוסמטיקה הבינלאומית אסתי לאודר, הגיע היום (שישי) יחד עם שועי עולם רבים ללוות את שמעון פרס בדרכו האחרונה. ההיכרות בין השנים החלה לפני עשרות שנים עת כיהן לאודר כשגריר ארצות הברית בוינה. במהלך השנים ניהלו שני האישים קשרים קרובים וחמים, לעיתים באור הזרקורים ופעמים רבות גם מאחורי הקלעים כאשר ניסו לקדם את מפעל החיים של שניהם , השלום והחלום.



דווקא הפגישה האישית של שניהם קרתה בשנה שעברה, כשלאודר הפגיש את שני נכדיו, שיצאו מהמפגש המרתק עמוסי חוויות והשראה. לאודר, ביקש להיפרד מפרס ואמר: "היום, העולם עצר מלכת בכדי להיפרד מאגדה, שמעון פרס. עם לכתו, הדור המייסד של המולדת היהודית מגיע לסיום אמוציונלי. הכרתי את שמעון פרס יותר משלושה עשורים, הכרתי אותו בתור חבר טוב, מורה דרך, שותף דיפלומטי ומורה חכם עבור נכדיי. אני מצטרף ליהודים נוספים מסביב לעולם, כמו גם כל שאר אלו שמצאו השראה בפעילותו למען השלום, כדי לכבד את מורשתו. אני מאחל שדוגמתו תחיה דרך כל אלו שלעולם לא ירפו מרדיפת שלום עבור ארץ ישראל במסגרת פתרון שתי מדינות לשני העמים. השנה הראשונה העברית תתחיל ללא מורה הדרך, עמוד האש לפני המחנה. יהי זכרו ברוך . יתגדל ויתקדש שמיה רבא... אמן".



רון לאודר. צילום: נעה גרייבסקי
רון לאודר. צילום: נעה גרייבסקי



יותר מ-90 משלחות


כזכור, יותר מ-90 משלחות מ-70 מדינות שונות יגיעו להלווייתו של הנשיא התשיעי וראש הממשלה לשעבר שמעון פרס. כך פורסם על ידי מרכז פרס לשלום. חלק מהרכבת האווירית החריגה כבר הגיע לישראל, ומטוסים רבים עושים את דרכם כעת למדינה, מה שמוביל למבצע חסר-תקדים בנמל התעופה בן-גוריון.



בין המשלחות הבולטות שאישרו את הגעתן לטקס שייערך מחר בהר הרצל: ארצות הברית בראשות הנשיא ברק אובמה ובהשתתפות הנשיא לשעבר ביל קלינטון ומזכיר המדינה ג'ון קרי, האיחוד האירופי בראשות נשיא המועצה האירופית דונאלד טוסק, הממלכה המאוחדת בראשות הנסיך צ'ארלס, צרפת בראשות פרנסואה הולנד, קנדה בראשות ראש הממשלה ג'סטין טרודו, מקסיקו בראשות נשיא המדינה אנריקה פניה נייטו, הולנד בראשות ראש הממשלה מארק רוטה, איטליה בראשות ראש הממשלה מתאו רנצי, ספרד בראשות המלך פליפה השישי וסין בראשות שר המדע והטכנולוגיה וואן גאנג, עם עשרה נציגים נוספים.