נשיא הקונגרס היהודי העולמי, המיליארדר רון לאודר, נלקח למשרדי יחידת 433 בכדי לתת עדות במסגרת הבדיקה שנערכת בנושא ראש הממשלה בנימין נתניהו כאשר הגיע ללוויית הנשיא התשיעי, שמעון פרס, כך פרסמה הערב (שלישי) המשטרה. לפי הדיווח בערוץ 2, מחה לאודר לאחר שנלקח למשרדי היחידה על תזמון החקירה: "אני מגיע מאזכרה לטבח בבאבי יאר ובאתי לאזכרה של חברי הטוב ואתם מעכבים אותי", טען בפני החוקרים. לאחר מכן הגיעו הצדדים לסיכום כי צוות חקירה יגיע לניו יורק או שלחילופין יגיע לאודר למסור עדות מלאה, תוך שהוא התחייב לשתף פעולה ככל שיידרש.



שמו של לאודר הוזכר כבר בשנת 2011 ,עת התנהלה חקירה בעניין משפחת נתניהו. אז היתה זו משפחת נתניהו שציינה לכאורה כי לאור הדברים שעלו, תמוה איך מי שהיה חברם באותה תקופה והטיס אותם לחו"ל מספר פעמים - לא נדרש אפילו למסור עדות במשטרה. מסתבר כי עתה החליט צוות החוקרים מלהב 433 האמון על הבדיקה בעניינו של נתניהו, לגבות עדות מהמיליארדר, שלפחות בעבר נמנה עם חבריו הטובים והקרובים של ראש הממשלה.



ראש הממשלה בנימין נתניהו. צילום: אלכס קולומויסקי, פלאש 90
ראש הממשלה בנימין נתניהו. צילום: אלכס קולומויסקי, פלאש 90



גורמים במשטרה מציינים כי הבדיקה בעניין נתניהו נמשכת כל הזמן וכי מדי פעם מוזמנים למסור עדות גורמים כאלה ואחרים שאין בכוונת המשטרה להרחיב או לפרט בעניינם. במשטרה מציינים שוב שאם הבדיקה תהפוך לחקירה - היא תפרסם הודעה בנושא.



מרבית החקירות צפויות להיסגר


כזכור, נתניהו נמצא תחת מספר בדיקות משטרתיות, אשר לא הבשילו לידי חקירה רשמית כבר מספר חודשים. בין הנחקרים בפרשיות סביב נתניהו היה ראש לשכתו לשעבר, ארי הרו, ששימש גם כיושב ראש ארגון ידידי הליכוד, בחשד שסיפק לנתניהו עובדת אשר משכורתה שולמה באופן לא חוקי על ידי הארגון. עם זאת, הצהיר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, כי מרבית החקירות בעניינו של ראש הממשלה צפויות להיחקר והן אינן מגיעות לסף הפלילי.



ארי הרו. צילום: פלאש 90
ארי הרו. צילום: פלאש 90



עם הפרסומים הכחיש נתניהו כי עבר על החוק במהלך כהונתו ואף האשים את התקשורת ברדיפה פוליטית: "מאז ניצחון נתניהו בבחירות האחרונות, ואף עוד לפניהן, גורמים עוינים לראש הממשלה עושים מאמצים כבירים כדי להביא להפלתו של ראש הממשלה על ידי הטחת האשמות סרק נגדו. גורמים אלה בתקשורת, וסוכניהם, מפעילים לחצים בלתי פוסקים על המשטרה, הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה כדי שייפתח בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה. טענות הסרק שלהן הן שקר מוחלט והן מתגלות כעורבא פרח. אנו חוזרים ואומרים - לא יהיה כלום, כי אין כלום".