שר החינוך ויושב ראש הבית היהודי, נפתלי בנט, התייחס הערב (שבת) לפרשת אלאור אזריה, החייל שירה במחבל מנוטרל בחברון בחודש מרץ. בראיון שנתן לערוץ 2, טען בנט כי יש להעביר לחיילי צה"ל מסר שהם מקבלים גב מהמערכת הפוליטית. בנוסף לכך, האשים בנט את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואת שר הביטחון לשעבר משה יעלון, בהתערבות פוליטית ואמר כי הם "זיהמו" את ההליך המשפטי. בנט פנה אל החיילים ואמר: "אנחנו שולחים אותכם להגן עלינו מפני גל טרור אכזרי ואנחנו עומדים מאחוריכם".



אלאור אזריה. צילום: פלאש 90
אלאור אזריה. צילום: פלאש 90



כאשר נשאל האם בדבריו הוא לא מאפשר למעשה פתח לירי כלפי אנשים השרועים על הקרקע כשהם לא מהווים סיכון ענה בנט כי הוא לא מאמין שישנם חיילים שייבצעו דברים כאלה. "אני לא חושב שיש חייל אחד שחושב שמותר לבצע וידוא הריגה. יש תקדים למה שאני אומר, בפרשת קו 300 כל הנאשמים קיבלו חנינה לפני שאפילו עמדו בבית משפט. אני אחזור על זה פעם נוספת, אלאור אזריה לא צריך לשבת בכלא", אמר.



"אנחנו מבלבלים את העולם בנוגע למדינה פלסטינית"


בנט דיבר גם על פינוי המאחז הלא חוקי, עמונה, וסיפר שעבד יחד עם שרת המשפטים, איילת שקד, מתוך מטרה להגיע להסדרה של אלפי יחידות הדיור ברחבי יהודה ושומרון שנמצאות במעמד דומה, וכי השניים הגישו את ההצעות שגיבשו לנתניהו. "אין ישובים לא חוקיים, יש אלפי יחידות דיור שאינן מוסדרות ואנו הגשנו לראש הממשלה מניפה של אפשרויות דרך חקיקה, דרך הממשלה, מתוך מטרה לפתור את הנושא לפני שהוא יגיע לבג"ץ" אמר. 

בנט הוסיף והתייחס לגינוי האמריקאי בנוגע להתנחלות החדשה שמתוכננת להיבנות ליד שילה כמענה למפוני הישוב עמונה. בנט טען כי מדינת ישראל מעבירה מסר שמבלבל את העולם ולכן הוא מגנה את הבנייה בהתנחלויות וכי על הממשלה לזנוח את רעיון שתי המדינות באופן רשמי. "נאום בר אילן היה טעות היסטורית", אמר בנט, "מפלגת הבית היהודי באה עם קו מאוד קונסיסטנטי, החלת החוק הישראלי בשטחי C ביהודה ושומרון".  כשנשאל מדוע הוא לא מאיים לפרוש מהממשלה בכדי לקדם את הרעיון, כפי שעשה שר האוצר משה כחלון, בנוגע למיסוי הדירה השלישית, הסביר בנט, כי הוא מודע לכך שמפלגתו היא היחידה בכנסת שמתנגדת לרעיון שתי המדינות ולכן אינו יכול לפעול באופן נחרץ בנושא.