יצרניות מטרנה, חברת אסם וקיבוץ מעברות, יצאו במבצע להשמדת אלפי אריזות שהתגלה לגביהם חשד באפריל השנה כמכילות שבבי מתכת מברז מקולקל בפס הייצור. מנציגות המפעל נמסר שמדובר באריזות ישנות שהיו בהסגר במשך חודשים, ושהיו מיועדות כל העת להשמדה מחשש שהיו לא תקינות לאחר שהתגלתה התקלה בברז. 

באפריל השנה התגלה חשד לחדירת שבבי מתכת מברז בפס הייצור של מוצרי מטרנה, שהתגלה כמקולקל. בהודעות לציבור מהחברה וממשרד הבריאות בעבר, דווח על התקלה רק באופן כללי, ללא פירוט על עניין החשד להימצאות מתכת באריזות. 
"זו היתה תקלה מכנית", נמסר היום (חמישי) מהחברה ל"מעריב". "עצרנו אז את הייצור ושמנו בצד את כל המוצרים. תיקנו את התקלה. משרד הבריאות היה כל הזמן בלופ ופעלנו בתאום מלא ובהתאם להנחיותיו. מה שקורה עכשיו זה שמשמידים את אותם מוצרים שזיהו אז בעת התקלה. מה שחשוב לנו להבהיר שאין פה אירוע חדש ושאין מה להיכנס להיסטריה ולפניקה ושאימהות יכולות להיות רגועות בצריכת מוצרי מטרנה משום שכל המוצרים שהיה לגביהם חשש לפני חודשים עכשיו מושמדים. אנחנו בטוחים במאה אחוז שהמטרנה המשווקת לציבור תקינה לחלוטין".

בעת ההודעה לציבור על התקלה באוגוסט האחרון נמסר "למען הסר ספק ומשיקולי זהירות מונעת בזמן גילוי התקלה" כי "לא שווקה הסחורה שיוצרה באותה עת. בהתאם להנחיות משרד הבריאות, החברה משווקת תמ"ל (תרכובות מזון לתינוקות) רק לאחר קבלת תוצאות בדיקה תקינות". 
לשאלת "מעריב" מדוע לקח זמן רב כל כך מגילוי התקלה בפס הייצור ועד להשמדת המוצרים  נמסר: "זה תמיד כך כשיש חשד לבעיה במוצרים. עורכים תחקור גדול וזה לוקח זמן".
ממשרד הבריאות נמסר: "כל עוד המוצרים היו במפעל ולא יצאו ממנו, אין למשרד הבריאות בעיה עם המפעל. אין לנו גם בעיה עם זה שרק עכשיו הם הושמדו", נמסר.

ד"ר חגי לוין, מזכיר איגוד רופאי בריאות הציבור, הגיב לפרשה ואמר: "הימצאות שבבי מתכת בתרכובות מזון לתינוקות מזכירה לנו כי מדובר במוצר מלאכותי המיוצר במפעל. חלב אם הוא המזון המועדף והבטוח כבחירה הראשונה לכלל התינוקות. עלינו כחברה וכפרטים להפוך את הבחירה בהנקה לבחירה הקלה ביותר עבור האם".