עשרות נשים מבוגרות התכנסו אתמול במרכז לקשיש בשכונת כפר שלם שבתל אביב, ובישלו ארוחות עם שני שפים מוכרים עבור הקשישים דרי המקום ואורחיו, שאינם זוכים לחוויות קולינריות ואחרות ביומיום בשלב זה של חייהם. הפעילות נעשתה לרגל החודש הבינלאומי למען הקשיש. את ההפקה ארגנה עמותת מט"ב, המפעילה את המקום עבור עיריית תל אביב. נשים מבאות המקום הקבועות התבקשו להכין לקראת האירוע ממיטב מאכליהן, ושניים מהשפים האהובים והמוכרים בישראל, שאול בן אדרת ואבי לוי, טעמו מהמנות שלהן והעבירו להן סדנת בישול אינטימית. המנות היו ממגוון העדות - ממעמולים דרך במיה ועד מתכוני צלי ודגים.



"העצה שלי בשבילכן הוא להכין ספר מתכונים למאכלים הנפלאים שלכן עבור הדורות הבאים", המליץ השף בן אדרת - בלב חגיגה של סירים וטעמים ואווירה של חום ומסורת של ידיים שמבשלות הרבה שנים שבה הקיפו הנשים את השפים.



"מטרת האירועים של מט"ב לחודש הקשיש היא להדגיש את הכבוד לבני הגיל המבוגר בחברה, את החיבור הבין־דורי בין קשישים לצעירים וגם את התופעה המצערת של בדידות קשישים והתמודדות איתה. במהלך החודש אנחנו מחברים את המבוגרים מחדש לצד היפה של החיים וגם נותנים להם לתרום מהידע ומהניסיון העצומים שלהם. כך החיבור בין מבשלות לשפים, וכך נעשה למשל במפגשים של קשישים עם תלמידים או חיילים", הסביר ליאור שטרסברג, מנכ"ל העמותה.



המקום שבו התרחשה ההתכנסות הוא מתקן יחיד מסוגו שבו בכפיפה אחת ישנו גם מרכז יום שמיועד לקשישים זכאי חוק הסיעוד עם מוגבלויות בתנועה ונכויות, הכולל סל שירותים רחב כגון חדר אוכל וסיוע ברחצה, וגם מרכז יום חברתי לקשישים פעילים יותר המשתמשים במקום כמועדון מפגש חברתי ובכלל זה חוגים והרצאות שלא מבדילים בין האוכלוסיות.