נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ערך היום (שני) ביקורי תנחומים בבית משפחתו של רס"מ יוסף קירמה ז"ל ובית משפחתה של לבנה מליחי ז"ל, הנרצחים בפיגוע הירי שאירע אתמול בירושלים. עוזי קירמה, אביו של יוסף ז"ל, סיפר לנשיא על השירות הצבאי של בנו ועל החלטתו להתגייס למשטרה ליחידת הסיור (היס"מ), "הוא לא חשש, היו לו ביס"מ המון חברים הוא שירת בגאווה, ואפילו אמר לאחיו הצעיר שמשרת עכשיו בצבא, שברגע שהוא משתחרר הוא מתגייס למשטרה וליס"מ".



"אתמול היה קשה מאוד, והיום קשה עוד יותר", אמר עוזי, אביו של יוסף ז"ל, "היום נראה כאילו לעצב אין סוף או תחתית. לא חשבתי אף פעם שאצטרך ללוות את הילד שלי לקבר, לשים ילד כזה באדמה. אני מרגיש שהשארתי חצי מהגוף שלי בבית הקברות". הנשיא חיבק את האב ארוכות, ואמר לאימו ואחיו של יוסף ז"ל: "באנו לבכות אתכם ולחזק אתכם. אתה, עוזי, הצמרת של המשפחה, תהיה חזק, תהיה חזק עבור המשפחה כולה שזקוקה לך כעת".



"אתם יכולים להיות מאוד גאים שגידלתם ילד כזה לתפארת, ילד שהציל בגופו ממש אנשים רבים", אמר הנשיא להוריו של יוסף ז"ל והמשיך: "העצב הוא גדול והשעות האלו קשות מאוד, מילים לא ינחמו אתכם. כולנו בוכים כאן איתכם". הנשיא פנה לאלמנתו של יוסף ז"ל, נוי, לחץ את ידה בחום, חיבק את הוריה ואמר: "אישך, חתנכם הציל אותנו בגופו. כולנו מצדיעים לו, כולנו כואבים אתכם".



מאוחר יותר ביקר הנשיא בבית משפחתה של לבנה מליחי ז"ל. לבנה ז"ל עבדה במשך שנים ארוכות במשכן הכנסת, והנשיא שתף את המשפחה בזכרונותיו ממנה מהתקופה בה שימש כיו״ר הכנסת. הוא ציין עד כמה העריך אותה ואת עבודתה המסורה, ואמר: "לבנה ז"ל דאגה לכל אדם בכנסת, בין אם היה ח"כ ובין אם היה אורח. דבר לא נסתר מעיניה והיא עשתה את עבודתה בחיוך ובמסירות גדולה. היא הייתה אישה מיוחדת במינה".




לבנה מליחי ויוסי קירמה ז"ל. צילום: דוברות הכנסת ודוברות המשטרה




נתניהו: "כל מי שהיה בכנסת זוכר את החיוך הקורן שלה"


מוקדם יותר היום ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בהרמת כוסית עם עובדי משרד רה"מ לכבוד השנה החדשה: "אתמול היה יום של עצב בירושלים. אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתה של חברתנו, לבנה מליחי. אני חושב שכל מי שהיה בכנסת זוכר את החיוך הקורן שלה, ואנחנו דומעים יחד עם משפחתה, וגם עם משפחתו של השוטר הגיבור, יוסי קירמה, שדלק אחר המחבל וקיפח את חייו במירוץ הזה, שללא ספק הציל חיים רבים. כמובן, אנחנו שולחים תנחומים גם לחברו השוטר, גיבור גם הוא, סרגיי, ולכל הפצועים האחרים. במקרה הזה, מכאיב ככל שהיה, אין ספק שנמנע אסון כבד על ידי פעולה מאוד מהירה, נחושה, עם חתירה למגע, עם רוח לחימה של שוטרי ישראל. אני מצדיע להם בשם כל אזרחי ישראל".



עוד הוסיף: "אנחנו בחגי תשרי, אנחנו יודעים שזהו זמן שמלבי הטרור והמסיתים למיניהם מנסים להדליק להבות. נדרשת כאן ערנות מצד כל האזרחים, בוודאי מצד כוחות הביטחון, שעושים ימים כלילות להגן עלינו ולהיות חיץ וחומה, בין המרצחים הללו לבין אזרחי ישראל. אני מצדיע לשוטרים ולשוטרות ולחיילים ולחיילות, לנשות ולאנשי השב"כ, ולכל זרועות הביטחון. אנחנו יודעים שאלמלא הפעולה שלהם, המציאות הייתה נראית אחרת, והודות לפעולה שלהם אנחנו מצליחים לשמור על הביטחון שלנו, על מרקם החיים שלנו, על המדינה שלנו".