שושה גרינפלד, אחותו של חנוך שנפצע עם בני משפחתו בתאונה הקשה בגיאורגיה, פרסמה הלילה (חמישי) פוסט, בו היא מביאה מדבריו של אחיה, שסיפר מה אירע ברגעים שלאחר התאונה, בה נהרגו ילדיו אחינועם ונבו, ואשתו נועה נפצעה קשה.



"הלילה היה ערפילי. נסענו על עשרה קמ"ש", תאר חנוך את רגעי האימה. "ברגע אחד, אני לא יודע מה קרה, ולמה, הרכב איבד שליטה והתהפכנו למורדות הצוק". לדבריו, "זה עניין של שניות. אני לא זוכר מה קרה. כשפתחתי עיניים הייתה דממת מוות. וחושך. ברגע הראשון חשבתי שאני מת ושככה זה נראה אחרי המוות. אבל אז ראיתי את אחינועם, וכשהבנתי שהיא לא איתנו רציתי באמת לא להיות. הרמתי אותה. חשבתי שרק אני נשארתי. הסתכלתי לקצה הצוק אבל אז שמעתי קול קטן קורא לי ׳אבא'. 



"זה היה עברי שהציל את חיי. התחבקנו והשארתי אותו בנקודה מסויימת. ביקשתי ממנו לחכות לי אבל ראיתי שהוא הולך אחרי לכל מקום ופחדתי עליו. מצאתי את נעה למטה. היא שאלה איפה הילדים ואמרה שהיא לא מרגישה את הרגליים. לא סיפרתי לה על אחינועם. עברי המשיך ללכת אחרי לכל מקום".




"מצאתי את חבל הסנפלינג שהבאתי איתי ועוד כמה חפצים שהג'יפ המתגלגל השאיר אחריו. עליתי למעלה עם עברי עד למקום שבו כבר לא יכולתי לטפס כשאני סוחב אותו. קשרתי אותו שלא ייפול והבטחתי לו שאחזור לקחת אותו".



"פשוט טיפסתי למעלה"


מולי היה קיר תלול גבוה מאוד. שלוש פעמים ניסיתי לטפס, נאחז בכל מה שיכולתי והחלקתי למטה כשאני עוצר את עצמי על אחד הסלעים. ראיתי אורות של ג'יפ מתקרב וידעתי שזה הצ'אנס האחרון שלנו. אני לא יודע איך, אבל אז פשוט טיפסתי למעלה".



עצרתי את הג'יפ. ירדו שלושה גיאורגים גברתנים. קשרתי את החבל לוו הגרירה שלהם וניסיתי להסביר להם שאני רוצה שיעזרו לי לרדת כי הבן שלי שם. הם ואני מדברים בשתי שפות. כשהם הבינו שאני רוצה לרדת הם נבהלו ואמרו לי: לא, לא, לא ותפסו אותי בכוח כדי שגם אני לא ארד אבל אני הבטחתי לעברי שאחזור לקחת אותו".



נבו ואחינועם גרינפלד. צילום: פייסבוק
נבו ואחינועם גרינפלד. צילום: פייסבוק



"עשיתי את עצמי כאילו שאני מסכים לא לרדת, ואז כשהם עזבו אותי ברחתי וגלשתי למטה עם החבל. קשרתי את עברי וצעקתי להם שימשכו אותי. הם העלו אותנו למעלה במהירות. למרות שהיה קור כלבים אחד מהם הוריד את החולצה והמעיל, וכיסה אותי ואת עברי. הם הזמינו צוותי חילוץ שעבדו במיומנות וחילצו את כל היתר". 


אתמול, במהלך יום הכיפורים, הוטסו בני המשפחה לישראל במטוס אמבולנס מיוחד, והועברו עם הגיעם לבית החולים הדסה עין כרם, שם עברה האם נעה ניתוח מורכב בגבה. מצבה מוגדר כעת קשה אך יציב. יתר בני המשפחה, האב, חנוך והילדים עברי ויפתח, מאושפזים במצב בינוני וקל. 

גופותיהם של אחינועם ונבו יגיעו הבוקר לישראל והלווייתם תיערך בבית העלמין בבית נטופה, שם נולדה נעה, מחר בשעה 10:30.