הזמרת ג'נט ג'קסון נכנסה להיריון לראשונה בגיל חמישים. איזו מין אמהות צפויה לה? רבקה שרגא, שילדה בגיל 49 בן ראשון, שכיום הוא בן 11, סיפרה לעודד בן-עמי ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "הוא לא שואל אם אני סבתא. בשבילו אני אמא, אמא צעירה, אמא מגניבה, אני אמא יותר כיפית מהרבה אמהות של החברים שלו, וזה לא רק כלפיו. כל הילדים של השכונה מרגישים כך. הם באים לפה, נמצאים פה וחווים פה בית מאוד צעיר, יותר מהבתים של האמהות בנות הארבעים".



"יש אנשים עם מחשבה מרובעת וזה לא הקטע שמאפיין אותי", הדגישה. "החשיבה שלי היא מחוץ לקופסה, מאוד אחרת ומאוד פתוחה. מי ששואל שאלות אלה האנשים המבוגרים, שזה 'מאיים' עליהם יותר מעל הילד עצמו. אני זוכרת שבמפגש חברתי מישהו ראה אותי עם הילד ואמר לי 'איזו סבתא צעירה'. לא נעלבתי. הפכנו לחברים".

"קשיים? אני מאמינה שהכל בראש שלנו", ציינה שרגא. "אני רואה אמהות בנות עשרים שמתפרקות והכל קשה להן, אני רואה אמהות בנות ארבעים שלא קשה להן ואמא כמוני שלא קשה לה. יכול להיות שבגיל הרבה יותר צעיר הייתי אמא הרבה יותר מגניבה ומוטרפת על כל הראש, אבל יכול להיות שגם לא. יכול להיות שזה היה מאוד מעצבן אותי והייתי אומרת שהוא גזל לי את הקריירה ואת החיים הפרטיים שלי. כנראה לעולם לא אדע את זה".

"ברור שיש איזשהו סדר בטבע, ויש משהו נכון באמירה של ילדים צעירים להורים צעירים, כי צריך הרבה אנרגיות, ויכול להיות שבגלל זה יש לי אחד ולא ארבעה", הסכימה, "אבל אני מאמינה שיש באמהות בוגרת משהו אחר. אתה מביא הרבה יותר סבלנות, ניסיון חיים ותשוקה לאמהות, כי זה הדבר שרצית מתוך מחסור מתמשך, לא כי כתוב בספר שבגיל 27 צריך להתחתן".
 
"ניסים משעל ודרור רפאל", כל בוקר ב-9:00 ב"רדיו ללא הפסקה 103FM"
עריכת תוכן 103FM: אסף נבו