לוחם מג"ב נפצע באורח קל בפיגוע דקירה בהר אדר


לוחם מג"ב בן 19 נפצע באורח קל בפיגוע דקירה שאירע הבוקר (שבת) באזור הר אדר במהלך פעילות מבצעית. בעת שהותם של הכוחות על תוואי הגדר באזור הר הדר, הגיח חשוד שהסתתר בשיחים ודקר את אחד הלוחמים. החשוד נמלט מהמקום ונפתחו סריקות לאיתורו. הלוחם נפצע באורח קל בידו, הוא טופל בשטח ולאחר מכן פונה לבית החולים "הדסה עין כרם" בירושלים. כעבור מספר שעות שוחרר הצעיר מבית החולים, לאחר שטופל ביחידת הטראומה.




בן חמש נהרג בנגב לאחר שנפל מגובה


בן חמש נהרג אתמול בערב בערוער שבנגב, כלטענת משפחתו הילד נפל מגובה. בן החמש פונה על ידי משפחתו לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע כשהוא במצב אנוש ושם נקבע מותו. מחקירה של המשטרה עלה כי אתמול בסביבות השעה 16:00, הבחינה המשפחה בהיעדרו של הילד והחלה בחיפושים אחריו. סמוך לשעה 22:00, הבחינה אחת מבנות המשפחה בילד כשהוא מוטל על אחד הגגות בבית המגורים, ומיד קראה לדודו. הדוד פינה אותו למרפאה המקומית ביישוב ולאחר מכן הועבר הילד לבית החולים, שם נאלצו לקבוע את מותו. אתמול נשלחה גופתו של הילד למכון לרפואה משפטית לקביעת נסיבות מותו ובמקביל נמשכת חקירת נסיבות האירוע.



בית החולים "סורוקה", ארכיון. צילום: פלאש 90
בית החולים "סורוקה", ארכיון. צילום: פלאש 90




צבא מצרים חיסל למעלה ממאה לוחמי דאעש בסיני


מתקפת הנקם: צבא מצרים ביצע היום מתקפות נרחבות בסיני בעקבות הפיגוע ביום שישי, בו נהרגו 12 מכוחות הביטחון בצפון סיני. בעיתונות המקומית כינו את המתקפה "המלחמה על סיני". כלי תקשורת במדינה מסרו, כי "כ-100 פעילי טרור נהרגו בתקיפות שעשו בשבת בבוקר מטוסי חיל האוויר המצרי בצפון סיני". בדיווח נאמר, כי כ-40 פעילים נפצעו, כולם במצב קשה עד אנוש, כך שמספר ההרוגים אמור לעלות.



מטוסי F16 מצריים הפציצו בכמה מוקדים והשמידו מחסני נשק וג'יפים של ארגון המדינה האסלאמית, דאעש. עוד נטען, כי עמדות טרור הותקפו באל-עריש, ברפיח ובשיח' זוויד. עדי ראייה סיפרו לכתב סוכנות "מען", כי "ראינו גופות של אסלאמיסטיים קיצוניים במטעי זיתים מדרום לעיר אל-עריש. חלק מהגופות נשרפו לגמרי".



לוחמי דאעש בסיני, ארכיון. צילום: ללא קרדיט
לוחמי דאעש בסיני, ארכיון. צילום: ללא קרדיט




שתי נשים נוספות טוענות: טראמפ תקף אותנו מינית


המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות, דונלד טראמפ, הברית ממשיך להסתבך. במהלך סוף השבוע עלו טענות של שתי נשים נוספות שאמרו כי טראמפ תקף אותן מינית. ההאשמות החדשות הועלו על ידי מתמודדת בתכנית הריאליטי שלו "המתמחה" בשנת 2007. טענות נוספות תוארו כ"תקרית משנת 1990". בתגובה טוען טראמפ כי העדויות של נשים נגדו הן חלק ממזימה תקשורתית. לדבריו מדובר בשקרים וכי יריבתו הדמוקרטית, הילרי קלינטון, היא מושחתת.



"מתנשא ומוג לב": אחמד טיבי נגד רוני דניאל


דיון סוער התנהל בין פרשן החדשות רוני דניאל לבין חבר הכנסת אחמד טיבי באולפן שישי שמשודרת בערוץ 2. לאחר שחבר הכנסת נשאל על אי הגעת חברי הכנסת של הרשימה המשותפת להלווייתו של נשיא המדינה התשיעי, שמעון פרס ז"ל, ענה טיבי כי "טקס שמקדש את הציונות והקוממיות, להבדיל מהלוויית רבין שאליה הגיעו חברי הכנסת הערבים, אין זה מקומנו".



לאחר מכן פנה טיבי אל רוני דניאל ותקף אותו על כך שאמר לחבר הכנסת איימן עודה "תהיו בני אדם" ודרש ממנו לחזור מדבריו, לאחר שמתח ביקורת על פרס לאחר מותו. במהלך דבריו של טיבי, קרא לו דניאל "קשקשן" וביקש ממנו לשתוק, מה שהלהיט את הרוחות אף יותר. טיבי הטיח בדניאל כי הוא "מתנשא ומוג לב", ואף האשים אותו בכך שבהשראתו נהרגה משפחה בזמן מבצע בעזה, דבר שדניאל הכחיש. רוני דניאל סרב לחזור בו מדבריו והוויכוח המשיך עד סיום שידור הדיון. לאחר מכן, כשטיבי כבר לא היה באולפן, פנה דניאל למצלמה ואמר לחבר הכנסת כי עליו לא יצעקו באולפן.



אחמד טיבי ורוני דניאל. צילום: יונתן זינדל וקובי גדעון, פלאש 90
אחמד טיבי ורוני דניאל. צילום: יונתן זינדל וקובי גדעון, פלאש 90