מנחה 'אולפן שישי' בערוץ 2 דני קושמרו התראיין ברדיו 'גלי ישראל' לתוכניתם של נועם פתחי ויותם זמרי והגיב לעימות שהתרחש ביום שישי באולפן בין הפרשן הצבאי של חדשות 2 רוני דניאל לבין ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת). "אני מגיש כמה שנים את אולפן שישי וזו הייתה הפעם הראשונה שנאלצתי לקום מהכסא שם", אמר קושמרו.



המראיינים שאלו את קושמרו: "למה פאנל של חמישה יהודים ישראלים לא אמרו לטיבי ישירות 'אנחנו היינו פה לפניכם'"? "לא יודע אם צפיתם אבל לפני הפאנל שידרתי כתבה על העתיקות מהר הבית ובכתבה הראינו מוצגים והראינו את חוסר המעש של ממשלת ישראל", ענה קושמרו והוסיף, "מממשלת ישראל יש לי ציפיות, את אחמד טיבי אני לא אשכנע".



"טיבי בא לדבר אל קהל הבוחרים שלו. הוא לא רצה לנהל דיון אלא הוא רצה לפוצץ את העסק, הוא רצה לגזור קופון פוליטי", הוסיף קושמרו. "אתה לא תצליח לשכנע את טיבי, זה עניין של נרטיב. אמרתי לו שזה חוסר ביטחון שלו בקשר להיסטוריה. אני לא צריך לשכנע את הצופים שלי שהיה בית מקדש יהודי. בשלב מסויים לא היה ניתן להשחיל מילה לדיון הזה ורק נותר לסיים את הסאגה", סיפר. "אין לי הרבה ציפיות מאחמד טיבי ומאיימן עודה, יש לי ציפיות מממשלת ישראל שאין לה שר חוץ במשרה מלאה. אנחנו תמיד מפסידים לפלסטינים בקרב על הנרטיב", אמר.



רוני דניאל ואחמד טיבי. צילום: פלאש 90
רוני דניאל ואחמד טיבי. צילום: פלאש 90



טיבי: "מתנשא ומוג לב", דניאל: "קשקשן"


כזכור, ביום שישי התנהל דיון סוער בין פרשן החדשות רוני דניאל לבין חבר הכנסת אחמד טיבי באולפן שישי שמשודרת בערוץ 2. לאחר שחבר הכנסת נשאל על אי הגעת חברי הכנסת של הרשימה המשותפת להלווייתו של נשיא המדינה התשיעי, שמעון פרס ז"ל, ענה טיבי כי "טקס שמקדש את הציונות והקוממיות, להבדיל מהלוויית רבין שאליה הגיעו חברי הכנסת הערבים, אין זה מקומנו".



לאחר מכן פנה טיבי אל רוני דניאל ותקף אותו על כך שאמר לחבר הכנסת איימן עודה "תהיו בני אדם" ודרש ממנו לחזור מדבריו, לאחר שמתח ביקורת על פרס לאחר מותו. במהלך דבריו של טיבי, קרא לו דניאל "קשקשן" וביקש ממנו לשתוק, מה שהלהיט את הרוחות אף יותר. טיבי הטיח בדניאל כי הוא "מתנשא ומוג לב", ואף האשים אותו בכך שבהשראתו נהרגה משפחה בזמן מבצע בעזה, דבר שדניאל הכחיש. רוני דניאל סירב לחזור בו מדבריו והוויכוח המשיך עד סיום שידור הדיון. לאחר מכן, כשטיבי כבר לא היה באולפן, פנה דניאל למצלמה ואמר לחבר הכנסת כי עליו לא יצעקו באולפן.