גבר כבן 60 נהרג היום (שלישי) בתאונת דרכים קטלנית בין רכב פרטי לאוטובוס בכביש 55, ליד אלפי מנשה. במהלך התאונה נפצעו ארבעה בני אדם נוספים, ביניהם אישה כבת 60 באורח בינוני עד קשה ושלושה באורח קל. כלל הפצועים פונו לבתי החולים מאיר. מחקירה ראשונית של התאונה עולה כי הרכב הפרטי ביצע פניית פרסה והאוטובוס התנגש בעוצמה בצד הרכב. בסרטון ממצלמת רכב שנסע אחרי האוטובוס ניתן לראות את רגע ההתנגשות הקשה. בוחני אגף התנועה החלו לחקור את נסיבות התאונה.



תיעוד התאונה בכביש 55, גבר כבן 60 נהרג

כונן מד"א על אופנוע, חובש בכיר משה רן שהגיע ראשון למקום סיפר: "כשהגענו ראינו רכב פרטי שהתנגש באוטובוס. בתוך הרכב נלכדו שני נוסעים, בהם הנהג - גבר כבן 60 שהיה ללא דופק וללא נשימה שלאחר חילוץ ממושך נאלצנו לקבוע את מותו במקום. בכיסא ליד הנהג נלכדה אישה כבת 60 היא סבלה מפגיעות בחזה ובראש ולאחר טיפול ראשוני בשטח פינינו אותה לבית החולים מאיר כשמצבה קל עד בינוני. כמו כן טיפלנו גם בנוסעי האוטובוס שסבלו מפציעות קלות בלבד". 


זירת התאונה, היום. צילום: דוברות מד"א


אלון קורמן, מתנדב איחוד הצלה סיפר מהשטח: "כשהגעתי למקום נתקלתי בזירה קשה של תאונה עם מעורבות רכב ואוטובוס. נהג הרכב היה לכוד ברכבו ללא הכרה וללא דופק ונשימה וצוותי כיבוי פעלו לחילוץ גופתו. יחד עם פרמדיקית וחובשים נוספים של איחוד הצלה מסניף 'שומרון', הענקנו טיפול רפואי ראשוני לפצועה נוספת באורח בינוני ששהתה ברכב הפרטי".

נהג הרכב נהרג. צילום: דוברות מד"א


בתאונה קשה אחרת שאירעה ביום שבת האחרון בכביש 75, מצא את מותו רוכב אופנוע בן 26 מנצרת. מחקירת התאונה עלה כי ככל הנראה הצעיר רכב על אופנוע באזור יפיע ובסמוך למוקד הצלה במקום, מסיבה שטרם ברורה, איבד שליטה והתנגש באמבולנס חונה. הצעיר פונה במצב אנוש לבית החולים האנגלי בנצרת, שם כאמור נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. טרם הגעת השוטרים לזירה, נעלם מזירת התאונה האופנוע שעליו רכב הצעיר. בוחני תאונות דרכים ממשטרת ישראל פתחו בחקירת התאונה ובאיסוף ממצאים. 
 
מוקדם יותר באותו היום נפצעו שלושה בני אדם נפצעו באורח קל עד בינוני בכביש 899, סמוך לכניסה לאבן מנחם. צוותי הצלה העניקו להם בשטח טיפול רפואי ופינו אותם לבית החולים "לגליל המערבי" בנהריה. גבר כבן 40 עם חבלת חזה וגבר כבן 30 עם חבלות בבטן וגפיים, פונו במצב בינוני, אדם נוסף פונה במצב קל. 

עליה במספר ההרוגים בתאונות


לפי הנתונים המעודכנים של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מניין ההרוגים מתחילת השנה עומד על 297 בני אדם לעומת 280 בשנה שעברה. בחודש אוקטובר עד כה נהרגו 15 בני אדם, לעומת חודש אוקטובר אשתקד שהסתיים עם 36 הרוגים. עוד עלה מהנתונים כי חודש ספטמבר השנה הסתיים עם  36 הרוגים, לעומת 27 בשנה הקודמת. מספר הרוגים במעורבות אוטובוס השנה עומד על 28, לעומת 34 בשנה שעברה.