מחאת עובדי ההוראה עולה שלב. העובדים, שמוחים כבר כשבועיים על כך שרבים מהם לא קיבלו את משכורת חודש ספטמבר במלואה בשל טעויות חישוב שונות, צפויים להפגין מחר (רביעי) בבוקר מול בניין משרד החינוך בתל אביב. המחאה של עובדי ההוראה החלה כבר בערב ראש השנה, כאשר עובדים רבים גילו להפתעתם כי אלפי שקלים נוכו ממשכורתם ללא התראה מוקדמת. לטענת משרד החינוך, ההורדה בשכר נעשתה על רקע הרפורמה בתחבורה הציבורית ובשל כך הנחה משרד האוצר לקזז בשכרם של כל עובדי המגזר הציבורי ובכלל זה גם בשכרם של עובדי ההוראה. מנגד, טענו העובדים כי "לא מדובר בתקלה נקודתית, אלא במחדל מתמשך שמתרחש בכל שנה מחדש".

אחת המורות, ל' (שמה המלא שמור במערכת), מלמדת שנתיים במערכת החינוך. השבוע היא סיפרה ל"מעריב־השבוע" כי היא עובדת במסגרת רפורמת "עוז לתמורה", ואף שכבר בחודש יולי עודכנו פרטיה מול משרד החינוך, היא קיבלה משכורת ללא ההכנסה שהובטחה לה בשל הרפורמה. הסכום שקיבלה, מספרת ל', הסתכם ב־1,990 שקל בלבד. "הרגשתי נורא כשראיתי את התלוש", היא אומרת, "למדתי ארבע שנים לתואר ראשון, סיימתי אותו בהצטיינות, אחרי זה שנתיים של תעודת הוראה ואז שנה של סטאז' בתנאים מזעזעים של עובד קבלן. כל הזמן אמרתי לעצמי שבשנה הבאה אני אקבל את הכסף בזכות הרפורמה וזה פשוט מעצבן אותי. איך אני אמורה לחיות מ־1,990 שקל? אני בהוראה מתוך שליחות, אבל עם שליחות לא סוגרים את החודש".

בעקבות המחאה הזועמת של עובדי ההוראה, הודיע משרד החינוך כי הוא ממשיך להפעיל מוקדי מידע וסיוע גם במהלך חול המועד כדי לתת מענה לפניות בנושאי שכר. מטה המאבק מסר בתגובה כי "גם היום אנחנו מקבלים פניות של עשרות מורים שלא קיבלו שכר או לא קיבלו שכר מלא. מורים ניסו ליצור קשר עם מוקד ההשתקה של משרד החינוך, שלא עונה להם, ועובדי הוראה מקבלים תשובות במייל כי הם לא נקלטו במערכת ולכן גם את שכר אוקטובר לא יוכלו לשלם להם ככל הנראה".

עוד נמסר מהמטה: "אנחנו מגיעים היום אל מגדל משרד החינוך כדי להשגיח על 'צוות העבודה בעיניים' שמשרד החינוך הקים. אנחנו באים לראות שהם אכן עובדים לתיקון ולעצירת המחדל גם בחול המועד, וזאת כדי להבטיח כי ב־1 בנובמבר משכורות אוקטובר יועברו לבנקים של עובדי ההוראה ללא תקלות, חוסרים, קיזוזים או מקדמות".