נושא הזיהומים בפגיות זה לא משהו חדש או נדיר, זה קורה כל הזמן. רוב ההורים לפגים נתקלו במילה 'זיהום'. יש הרבה גורמים לכך: פחות מדי אחיות על כל פג, הצפיפות הפיזית, התנאים הפיזיים בפגיות. במדינות המערביות יש סטנדרטים לנראות של פגייה. לדוגמה, כמה מרחק צריך להיות בין אינקובטור לאינקובטור, כמה אנשי צוות רפואי אמורים להיות על כל פג.



אין לנו ביקורת על הצוותים שעושים עבודת קודש בתנאים בלתי אפשריים. הם מטפלים בילד שיש לו חיידק ופג אחר בדיוק עשה הפסקת נשימה. אין מישהו שייגש אז אותה אחות, שלא מספיקה לחטא ידיים, ניגשת לפג וכך זה מועבר אחד לשני.



האיגוד הישראלי לנאוטולוגיה מקדם את הפרויקט "לגעת באפס", שמטרתו לצמצם לאפס את הזיהומים בפגים. הם מעבירים נהלים, סטנדרטים, איך מטפלים, מה עושים כדי למנוע, אבל זה לא יקרה כל עוד התנאים בפגיות כאלה.



מנכ"לית עמותת לה"ב – למען הפגים בישראל, כותבת את הדברים לאחר שהתפרסם אמש כי ארבעה תינוקות נדבקו בחיידק אלים בבית הפגייה של בית החולים איכילוב. ההידבקות אירעה לאחר שאחת היולדות - אמם של תאומים - אובחנה בשבת כנשאית של חיידק ה-CRE. בבדיקות שנערכו התברר כי גם ילדיה נדבקו בחיידק, בנוסף לשני תינוקות נוספים ששכבו בקרבתם בפגייה. ארבעת התינוקות הועברו לבידוד.



מבית החולים נמסר כי הצוות הרפואי והסיעודי, בשיתוף ובהנחייה של צוות האפידמיולוגיה של בית החולים והיחידה הארצית למניעת זיהומים של משרד הבריאות, נקטו בסדרת פעולות מקצועיות לטיפול בתינוקות עם בידודם ולאבטחת התנאים הדרושים למתן טיפול רפואי בטוח למאושפזים בפגייה.