קטטה שפרצה הלילה (חמישי) בין מספר צעירים ברחובות, שככל הנראה היו תחת השפעת אלכוהול, הסתיימה על פי החשד לפנות בוקר ברצח של צעיר בן 18. הצעיר, תושב העיר, נפצע מדקירה באירוע שהתרחש ברחוב קלמן גבריאלוב שבשכונת משה. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירה העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים קפלן כשמצבו מוגדר אנוש. הוא לא שרד את הפציעה ומותו נקבע בבית החולים.

פרמדיק מד"א אלון מלמה שטיפל בפצוע בשטח סיפר: "כשהגענו למקום ראינו על המדרכה צעיר כבן 18 מחוסר הכרה כשהוא סובל ממספר פציעות חודרת בפלג גופו העליון ובגפיים. מיד הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים והנשמה מתקדמת, פינינו אותו במהירות במצב אנוש לבית החולים".
 

 


החשוד נמלט עם כלי הרצח


הקריאה על הקטטה באזור התקבלה לפנות בוקר במוקד מד"א, ובמקביל התקבלה קריאה במוקד 100 של המשטרה על צעקות רמות מאזור המרכז המסחרי בשכונה. תוך זמן קצר הגיעו למקום שוטרים, שאיתרו מספר צעירים ששהו עדיין בזירה. למקום הוזעק כוח מתוגבר בפיקודו של מפקד מרחב שפלה נצ"מ מוטי אדרי, שהחל בסריקות נרחבות בניסיון לאתר את החשוד במעשה, וזאת במקביל לאיסוף ממצאים ועיכוב הצעירים. החשוד בדקירה, כך עולה החשד, נמלט מהזירה יחד עם כלי הרצח.

השוטרים זיהו במקום מספר בקבוקי אלכוהול וכן כיסאות וגבו עדויות ראשונות, מהן עלה כי תחילה שהו במקום שני זוגות צעירים אליהם חברו ככל הנראה צעירים נוספים והחבורה שתתה לשוכרה. גורם במשטרה ציין כי "בשלב מסוים, ככל הנראה לנוכח ויכוח שנתגלע בין חלק מהמעורבים, פרצה קטטה בה השתתפו מספר צעירים ובמהלכה נדקר הקורבן מספר דקירות בפלג גופו העליון ומצא את מותו".


צילום ארכיון: אוראל כהן, פלאש 90


 רצח בחתונה: החתן והוריו נעצרו


לפני חודש אירע רצח נוסף במהלך קטטה, בה מצא את מותו צעיר בן 26. המקרה התרחש במהלך חתונה בפרדס חנה, ואחריה נבדק החשד כי החתן והוריו קשורים בצורה זו או אחרת לרצח. החשודים, תושבי אור עקיבא, הובאו אז לבית משפט השלום בחיפה להארכת מעצרם בחשד למעורבות ברצח. הצעיר נמצא מחוץ למסעדה ברחוב ערער בעיר, ופונה לבית החולים "הלל יפה" בחדרה כשהוא במצב אנוש. אך הוא לא שרד את הפציעה ושם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

פרמדיקית מד"א סופי רוזנברג סיפרה אז על האירוע: "כשהגענו ראינו בחנייה ציבורית צעיר שוכב כשהוא מחוסר הכרה ועל גופו מספר פצעי דקירה. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים והנשמה ופינינו אותו במהירת לבית החולים. בדרך מצבו התדרדר והוא איבד דופק, ביצענו פעולות החייאה עד לחדר ההלם בבית החולים".