"אני מקווה שהשר בנט יעמוד בדבריו לאלתר ולא יאכזב כקודמיו". לאחר שעובדי ההוראה הפגינו אתמול מול בניין משרד החינוך בתל אביב, גל, מורה לאנגלית כבר למעלה מ-25 שנה, מספרת הבוקר (חמישי) ל"מעריב אונליין" כי היא נלחמת על זכויותיה מול משרד החינוך מעל עשור.



"העוול שנעשה לי על ידי משרד החינוך החל כבר בשנת 2005. בשנה זו חזרתי למרכז הארץ לאחר שש שנים בהן גרתי ועבדתי בפריפריה לאחר שנעניתי לקריאה של המשרד לחזק את ההוראה באזור עדיפות לאומית. עד עצם היום הזה, אני נאלצת להילחם על זכויותיי במערכת, כולל על הזכות לקביעות שנעלמה ברגע שחזרתי למרכז", אומרת גל.



"חוסר ההתייחסות והטיפול הלקוי נמשכים לאורך שנים"


גל מוסיפה כי הפגיעה שנעשתה בשכר שלה הובילה אותה לקשיים כלכליים: "פעמים רבות לצורך קיום נאלצתי לעבוד כמורה מתחילה למרות ניסיוני והוותק הרב שצברתי. חוסר ההתייחסות והטיפול הלקוי נמשכים לאורך שנים והוא פוגע גם בשכר החודשי השוטף וגם בתנאים הסוציאליים שאמורים להגן על הפנסיה שלי בעתיד. במהלך שנים אלה פניתי פעמים רבות וביקשתי מבעלי תפקידים שונים במשרד החינוך לתקן את המעוות. שלחתי גם מכתבים אישיים למנכ"לית ולשר החינוך הקודמים. המכתבים נמסרו במסירה אישית (יש לי אישור), אך לצערי מעולם לא זכו להתייחסות כלשהי".



"בצר לי, פניתי גם למשרד מבקר המדינה והמכתבים שקיבלתי מהם אישרו לי שהתנהלות משרד החינוך בענייני אינה תקינה. ההוראה ופיתוח ויישום תוכניות לימודים חשובים לי. אני מאוד מקווה שהשר בנט, שהתחייב לפתור את הבעיה הבסיסית של המורים ואף הקים צוות בראשות המנכ"לית שלו, אכן יעמוד בדבריו לאלתר ולא יאכזב כקודמיו".



לאחר שעובדי ההוראה הפגינו אתמול עקב טענות על כך שרבים מהם לא קיבלו את משכורת חודש ספטמבר במלואה בשל טעויות חישוב שונות, שר החינוך נפתלי בנט התייחס לכך בפייסבוק וכתב כי "מורי ישראל יקבלו משכורות מלאות, ובזמן". בנט הבטיח שכל עובדי ההוראה יקבלו בהקדם את הכסף שקוזז להם ובנוסף הודיע על הקמת צוות לטיפול בבעיות: "הנחיתי את מנכ"לית המשרד מיכל כהן, להקים צוות פתרון ומיניתי אותה לעמוד בראש צוות זה שיפעל במשך 30 יום. הם יצאו וישמעו כל מנהל, כל אדם שיש לו מה להשמיע. נשמע את הציבור ואז נייצר תוכנית שתצמצם למינימום את היקף הבעיה הזו לראש השנה הבאה, לא יכול להיות שכל שנה זה יקרה".



הבוקר פרסם השר בנט פוסט בפנוסף בפייסבוק ובו קרא למורים לפנות לוועדה שהקים. "שבעה מוקדי שירות למורים פעילים ופתוחים כרגע. כל מורה עם בעיית תשלום מוזמנ/ת להתקשר עכשיו (פרטים למטה). נטפל בכל מורה בישראל. ביום שלישי ב- 10:00 ועדת הרפורמה תתחיל לשמוע את הציבור. מי שמעוניין להופיע בפניה שיירשם במייל", כתב.




"לא ברור מדוע השר מבקש 30 ימים לשמוע את עובדי ההוראה?"


בתגובה לדברי בנט הודיע מטה מאבק עובדי ההוראה כי הוא ממשיך במחאה ומתוכננת הפגנה מול ביתו של בנט: "שר החינוך החליט לקחת אחריות ישירה על המחדל באמצעות סרטון וידאו שפרסם בעמוד הפרטי שלו, ואנו מברכים על כך. לא ברור לנו מדוע השר מבקש 30 ימים לשמוע את עובדי ההוראה? האם השבועיים וחצי האחרונים לא הספיקו? מדוע השר לא מסכים להיפגש עם מובילי המאבק עובדי ההוראה?".



עוד נמסר: "לצערנו, אנו למודי ניסיון ולכן דיבורים לחוד ומעשים לחוד. אנו, מובילי מאבק עובדי ההוראה, דבקים בדרישתנו להיפגש עם השר ללא דיחוי, במטרה למצוא פתרון למחדל וכדי לוודא שהצהרתו בדבר רפורמה אינה מס שפתיים, אלא מדובר באמת בפתרון אמתי למחדל השכר המתמשך. כל בר דעת מבין שנכון להקים ועדה שתטפל במחדל עליו לוקח השר אחריות אך תמוהה בעינינו ההחלטה כי בוועדה ייטלו חלק אותם האנשים שהיו שותפים למחדל".



"לכן, אנו דורשים כי חברה חיצונית למשרד החינוך, אותה ימנה השר, תבדוק את מחדל השכר הגדול, בדגש על נוהל תשלומי שכר עובדי ההוראה, ותגיש מסקנותיה והמלצותיה לשר בתוך 30 ימים. במקביל לבדיקה החיצונית אנו מבקשים להוביל, ביחד עם צוות משרד החינוך, את ועדת הרפורמה וכל זאת במטרה אחת – לדאוג לכך שעובדי ההוראה יהיו בראש סדר העדיפויות של משרד החינוך ומדינת ישראל. ביום שלישי הקרוב, בשעה 19:30 בערב, אנו, עובדי הוראה, נגיע לפתח ביתו של השר בנט במטרה לדרוש את המובן מאליו - להציב את עובדי ההוראה בראש סדר העדיפויות של משרד החינוך ומדינת ישראל".