יעל ויסמן, אלמנתו של ינאי ויסמן ז"ל שנרצח בעת שלחם במחבלים בידיים חשופות, כתבה בפייסבוק פוסט שובר לב הממוען לביתה נטע, שחוגגת שנה כשאביה לא נוכח, ובו היא מצרה על כך שלא הצליחה לשמור על המשפחה מאוחדת: "נטע אהובה שלנו, כשיצאת לאוויר העולם, אבא החזיק אותך ובכה מרוב אושר. חשבתי אז שלא משנה כמה כאב וכמה יכאב, עכשיו אבא את ואני, אנחנו האנשים הכי שלמים והכי מאושרים, זכינו בך, באותו רגע הבטחתי בליבי שאשמור ואגן עליך ועל אבא בכל מחיר, כי את ואבא, אתם האוצר השלם שלי. צר לי נטע שלא עמדתי בהבטחתי ולא הצלחתי להגן עליך מהרוע שקיים בעולם, שלא הצלחתי להעניק לך את הבית והמשפחה לאורך זמן, רק לארבעה וחצי חודשים".



בהמשך מגוללת יעל את האירועים בסופר מנקודת מבטה: "באותם רגעי אימה כשהבנו, אבא ואני את המתרחש בסופר, ואבא רץ להציל, להגן עלינו בגופו, אני רצתי איתך לפינה בין המדפים וחיבקתי אותך חזק, מנסה להסתיר, לגונן עליך מהרוע. אני זוכרת את שהמחשבה שעברה לי באותם רגעים בראש שאני מצטערת שאני לא מסוגלת להגן עליך יותר מכך, יותר מגופי. לאחר מכן ברגעים שאבא נאבק על חייו בבית החולים והיינו אתו שם את ואני, לחשוב שרק ארבעה וחצי חודשים לפני כן קיבלנו אותך בבית החולים, חיים חדשים והנה אנו נפרדות מהיקר לשתינו, מאבא, גם בבית החולים".



ויסמן מספרת על ההתמודדות הלא פשוטה עם החיים מאז: "לא העלינו על דעתנו שנטע שלנו תאלץ להתמודד בגיל כל כך צעיר עם מציאות כזו, עם ניסיון כזה. המחשבה שאבא לא פה איתנו לחגוג את יום הולדתך הראשון כואבת לי נטע, כואבת כל כך. [...] נטע רצינו לבקש ממך סליחה. שלא הצלחנו להיות המשפחה שחלמנו להיות. שלא תגדלי בבית בו יש אמא וגם אבא. אנחנו מצטערים שאת צריכה לגדול במציאות מעוותת שכזאת, בסך הכל יצאנו אבא, אמא ואת לקניות לשבת ואבא רץ ולא חזר, הלך לעזור לאחר". 





הפיגוע בו נרצח ויסמן התרחש לאחר ששני מחבלים כבני 14 מבתוניא שליד רמאללה חדרו למתחם של סניף "רמי לוי" באזור התעשייה של שער בנימין, ודקרו שני אזרחים ישראלים, אחד מהם הוא ויסמן שלא שרד את הפציעה. ויסמן לא היה קרוב למחבל, אך כששמע את הצעקות בעת הפיגוע, ניגש לסייע לנפגעים כשהוא ללא נשק בידו, ונדקר. מחקירה עלה כי המחבלים הסתובבו בסניף במשך 20 דקות לפני שביצעו את הדקירות. אזרחים שהיו במקום מנעו מהשניים לברוח באמצעות עגלות, עד שאזרח אחר ירה בהם ונטרל אותם. 



ויסמן שירת כחייל בנח"ל באותו זמן ונקלע לאירוע בזמן שהיה בחופשה. על התנהלותו באירוע קיבל צל"ש מטעם מפקד פיקוד המרכז, האלוף רוני נומה. בהודעה על הצל"ש מטעם דובר צה"ל נמסר: "סמל-ראשון טוביה ינאי ויסמן ז"ל חתר למגע כשהוא בידיים חשופות והפגין בפועלו דוגמה ומופת לערכי צה"ל".