העיתונאי ואיש התקשורת קלמן ליבסקינד הודיע הבוקר (רביעי) כי הוא מסיים את תפקידו ברדיו "גלי ישראל", בו הגיש בשנים האחרונות תוכנית אקטואליה יומית, וכי הוא עובר לתאגיד הציבורי "כאן". בהודעה שפרסם ליבסקינד נכתב: "חתמתי בתאגיד. בעזרת השם אשדר מדי בוקר תכנית אקטואליה ברדיו". עוד ציין כי "הכתיבה ב'מעריב' וההופעה ב'פטריוטים' ללא שינוי. להתראות ברשת ב', שמח להיות כאן".



ליבסקינד, בן 46, נשוי ואב לחמישה, הוא עיתונאי חוקר, פובליציסט ואיש תקשורת הכותב טור שבועי בעיתון "מעריב סופהשבוע", וכאמור הגיש עד עתה תוכנית אקטואליה יומית ברדיו גלי ישראל. 



משרדי תאגיד השידור הציבורי "כאן". צילום: אבשלום ששוני



העיתונאי הודיע על החלטתו על רקע הקידום של יו"ר הקואליציה דוד ביטן את ביטול הקמת תאגיד השידור הציבורי. יוזמה זו עוררה התנגדות גם בתוך מפלגתו של ביטן, שייפגש בקרוב עם שר האוצר משה כחלון לפגישה מכרעת בסוגיה.



רק בשבוע שעבר תקף השר לביטחון פנים גלעד ארדן את התחשיב הכלכלי שהציג ביטן, לפיו סגירת התאגיד תחסוך למדינה יותר משני מיליארד שקלים. לדבריו, "צר לי מאוד על פרסום הנתונים השגויים בתחשיב שהציג חבר הכנסת ביטן לגבי ביטול התאגיד. עיינתי שוב ושוב בתחשיב ולא הצלחתי להבין איך חיסכון כספי מוצג בו כבזבוז ובזבוז כחיסכון כספי. הרפורמה ברשות השידור הישנה קודמה לא רק בגלל היותה מנופחת, בזבזנית ולא יעילה, אלא קודם כל בגלל שהציבור איבד בה אמון והצפייה בשידוריה פחתה בעקביות". עם זאת, נדמה כי המפתח לעתידו של התאגיד נמצא אצל השר כחלון.



מרדיו "גלי ישראל" נמסר בתגובה לידיעה: "אנחנו גאים להיות הראשונים שפתחו בפני קלמן ליבסקינד את העולם הרדיופוני, מודים לו על השנים המשותפות ומאחלים לו המון בהצלחה. אנו מעריכים שגם המוצר הבא, עליו אנחנו שוקדים במקום התכנית של קלמן, יתקבל באהבה על ידי המאזינים".