ההסתדרות הרפואית בישראל שלחה היום (רביעי) מכתב למשרד האוצר ובו הודיעה כי היא מכריזה על סכסוך עבודה בעוד שבועיים בבית החולים "רמב"ם" בחיפה. המשמעות היא שקרוב ל-700 רופאים המועסקים בו עתידים לשבות ויהיה אפשר לנקוט בצעדים ארגוניים. פרופסור יהודה אולמן, סגן יו"ר ההסתדרות הרפואית, אמר ל"מעריב אונליין" כי "בית החולים רמב"ם החליט לפגוע בהחלטה של הרופאים באמצעות פגיעה בין היתר בשעות נוספות ובתורנויות של מתמחים צעירים על מנת לאזן את התקציב, דבר שמשותף לכל בתי החולים אבל בשום מקום אחר לא בחרו לפגוע בהון האנושי.



עוד אמר פרופסור אולמן כי "בהסכם מ-2011 כתוב כי הרופאים לא עובדים לפי שעון אלא לפי כמה שצריך ובהתאם יהיו מתוגמלים. לא ניתן לחשוב שרופא יעזוב באמצע הניתוח כי נגמר הזמן והוא ימשיך ביום אחר או שמישהו ימשיך במקומו. זה יגרום לפגיעה במטופלים, יהיו פחות ניתוחים, התורים יתארכו ובסופו של יום הפגיעה ברופאים תפגע במטופלים".



במכתב כתוב כי ההכרזה על סכסוך העבודה מגיעה בשל "התנהגות פוגענית וחד צדדית של הנהלת המרכז הרפואי, התנהלות זו מנוגדת ליחסים הקיבוציים רבי השנים שקיימים בין הצדדים, הכוללת פגיעה בתנאי עבודתם של הרופאים בביה"ח". עוד נכתב כי "כוונה לשנות באופן חד צדדי את מתכונת העבודה המקובלת בביה"ח, לרבות איסור גורף על ביצוע שעות נוספות, שינויים משמעותיים במתכונת העבודה בשעות אחה"צ ולרבות פגיעה בהשתכרות, מניעת קליטת מתמחים - דבר המביא לעומס בלתי נסבל על הרופאים הקיימים, פגיעה בארוחות המסופקות לרופאים ועוד".



יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן טוען במכתב כי "נעשו פניות להסדיר את חילוקי הדעות ברוח טובה, אך ללא הועיל, הנהלת ביה"ח עומדת על כוונתה לבצע שינויים משמעותיים ופוגעניים בתנאי עבודתם של הרופאים, ללא נכונות לנהל מו"מ או הידברות מכל סוג שהא כמחויב עם הארגון היציג".