טקס האזכרה וגילוי המצבה במלאת 30 יום לפטירתו של הנשיא התשיעי של מדינת ישראל שמעון פרס ז"ל, יתקיים מחר בשעה 10:00 בחלקת גדולי האומה בהר הרצל בהשתתפות משפחתו, חבריו ומכריו. על מצבתו של פרס ז"ל, שנחשפה הבוקר (חמישי), העשויה בזלת, נכתבו תאריכי הלידה והפטירה של הנשיא התשיעי, תיאור בקצרה של קורות חייו, והיא מוקפת לבקשת המשפחה בשלושה משפטים.



הביטויים שמרכיבים את המצבה הם: הפסוק מן התנ"ך - "וְכִתְּתוּ חַרְבוֹתָם לְאִתִּים, וַחֲנִיתוֹתֵיהֶם לְמַזְמֵרוֹת--לֹא-יִשָּׂא גוֹי אֶל-גּוֹי חֶרֶב, וְלֹא-יִלְמְדוּ עוֹד מִלְחָמָה" (ישעיהו פרק ב'), ציטוט של ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון העוסק בצביונה הרוחני של ישראל: "דמותה הרוחנית של ישראל ואיתנותה הפנימית יהוו בעתיד הגורם הראשי בביטחוננו ובמעמדנו הבינלאומי", וציטוט של חיים נחמן ביאליק: "עוד מזמור אחד היה לו - והנה אבד המזמור לעד", מתוך "אחרי מותי".



המצבה של שמעון פרס. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



כמו כן נכתב על המצבה: "שמעון פרס, בן שרה (לבית מלצר) ויצחק (געצל) פרסקי וישניבה 2.8.1923, כ' באב התרפ"ג, תל אביב, 28.9.16 כ"ה באלול התשע"ו. מהאבות המייסדים של המדינה, אותה שירת כל חייו. כיהן כנשיאה התשיעי של ישראל וכראש ממשלתה. מילא שורה ארוכה של תפקידים, בראשם שר הביטחון, שר החוץ ושר האוצר".



"ממניחי התשתיות ליכולות ההרתעה וההגנה של המדינה, וממקימי הכור בדימונה והתעשיות הביטחוניות. הנהיג את ישראל כמעצמה מובילה בטכנולוגיה ובחדשנות, פעל ללא לאות לקידום הסכמי השלום בין ישראל ושכנותיה ולחיזוק חיים משותפים וסובלנות בתוך מדינת ישראל. בוגר בן שמן וממייסדי אלות. מדינאי, אוהב ספר, שירה ואמנות, חתן פרסם נובל לשלום, איש חזן מעש".



בטקס גילוי המצבה שיתקיים מחר יישאו דברים נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו ונכדיו של פרס ז"ל.



המצבה של שמעון פרס, הר הרצל. צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90



צילום: הדס פרוש, פלאש 90



צילום: הדס פרוש, פלאש 90