ממשיך לעורר סערה: בשיחה שקיים היום (חמישי) עורך הדין יורם שפטל ב-103FM עם עופר גולן, מתומכיו של החייל היורה אלאור אזריה בעקבות התקיפה המילולית שביצע נגד העיתונאי אמנון אברמוביץ', אמר שפטל: "חובה לכנות אותו (אברמוביץ') 'מחבל תקשורתי', בוגד לא. פרט לכנופיית 'אל-ארד' (עיתון "הארץ"), אמנון אברמוביץ' הוא הדוגמה הקלאסית ביותר כיום ל'מחבל תקשורתי'. 'מחבל תקשורתי' כן, אבל לא מעבר לכך. גולן התנצל על הדברים ואמר: "אברמוביץ' יצא מבית הדין וכשראיתי אותו איבדתי עשתונות, צעקתי עליו, גירשתי אותו בבושת פנים, אמרתי לו 'חבל שלא נשרפת למוות בטנק'". 



גולן הוסיף: "אני מתנצל על האמירה הזדונית הזו, שלא הייתה צריכה להיאמר. כיהודי ליהודי אסור לנו לעשות את זה. התורה מצווה עלינו על 'ואהבת לרעך כמוך'". בסרט "אחד בשביל כולם", ששודר שלשום בטלוויזיה, נראה המפגין מטיח בעיתונאי אמנון אברמוביץ' אמירות קשות, בהתייחסות לפציעה הקשה של העיתונאי כחייל במלחמת יום הכיפורים, שאירעה כתוצאה ממעשה גבורה שביצע".


 


שפטל השיב לגולן: "איש בארצות הברית לא יכנה בשום נסיבות שהן חייל אמריקני, שזכה לצל"ש בשדה הקרב, 'בוגד'. איש בתקשורת האמריקנית לא יכנה חייל כזה בצבא האמריקני 'בוגד'". שפטל אף השווה בין אברמוביץ' לגנרל הצרפתי פטן, שבגד במולדתו צרפת, אך לא הוצא להורג, כיוון שהיה גיבור הקרבות בורדן במלחמת העולם הראשונה. "עוד לא שמעתי איש שמאל אחד, שהשווה את מדינת ישראל לגרמניה הנאצית ו/או את צבא ההגנה לישראל לאס.אס. ו/או השוואות בזויות, נאלחות וטמאות אחרות בין יהודים לבין נאצים, עוד לא שמעתי איש שמאל אחד שהתנצל על כך", הוסיף שפטל.

"לא ראוי לומר את מה שאמרת עליו"


עורך הדין שפטל שיבח את גולן: "יפה עשית. יפה מאוד שאתה לוקח את דבריך חזרה ויפה מאוד שאפילו הגדרת את הדברים הללו כדברים זדוניים. גם כאשר מדובר באדם שבאחרית ימיו עושה מעשים שמביישים את המעשים שעשה בימי בחרותו, לא ראוי לומר את מה שאמרת עליו. ראיתי את אמנון אברמוביץ' היטב באולם בית המשפט, כמה חודשים אחרי מלחמת יום הכיפורים, כשפניו כמעט שרופות לחלוטין".

שפטל הוסיף: "הוא היה נראה אחרת לגמרי מאשר שהוא נראה היום, כתוצאה ממעשה גבורה עילאי שלו. אלמלא מה שעשה במלחמת יום הכיפורים, היה ראוי לכל גינוי שרק יש בשפה העברית. אבל בגלל מעשיו במלחמת יום הכיפורים לא ראוי שייקרא 'בוגד' בישראל. אם כי כל אדם אחר, שלא עשה את מה שאברמוביץ' עשה, אבל כן עושה את מה שאברמוביץ' עושה היום, כן ראוי להיקרא".