חודש למותו: טקס האזכרה וגילוי המצבה במלאת 30 יום למותו של הנשיא לשעבר, שמעון פרס, ייערך היום (שישי) בשעה 10:00 בחלקת גדולי האומה שבהר הרצל בירושלים. בטקס ישתתפו בני משפחתו, חבריו ומכריו. באירוע יישאו דברים נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו ונכדיו של הנשיא המנוח.



לאחר מכן תיחשף המצבה החדשה שעשויה בזלת, ועליה יופיעו פסוק מספר ישעיהו ("וכתתו חרבותם לאתים"), ציטוט של ראש הממשלה הראשון דוד בן-גוריון ("דמותה הרוחנית של ישראל ואיתנותה הפנימית יהוו בעתיד הגורם הראשי בביטחוננו ובמעמדנו הבינלאומי") וציטוט של המשורר חיים נחמן ביאליק ("עוד מזמור אחד היה לו והנה אבד המזמור לעד").



המצבה של פרס ז"ל. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
המצבה של פרס ז"ל. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



המצבה של פרס ז"ל. צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90
המצבה של פרס ז"ל. צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90



כמו כן נכתב על המצבה: "שמעון פרס, בן שרה (לבית מלצר) ויצחק (געצל) פרסקי וישניבה, 2.8.1923-28.9.16. מהאבות המייסדים של המדינה, אותה שירת כל חייו. כיהן כנשיאה התשיעי של ישראל וכראש ממשלתה. מילא שורה ארוכה של תפקידים, בראשם שר הביטחון, שר החוץ ושר האוצר".



"ממניחי התשתיות ליכולות ההרתעה וההגנה של המדינה, וממקימי הכור בדימונה והתעשיות הביטחוניות. הנהיג את ישראל כמעצמה מובילה בטכנולוגיה ובחדשנות, פעל ללא לאות לקידום הסכמי השלום בין ישראל ושכנותיה ולחיזוק חיים משותפים וסובלנות בתוך מדינת ישראל. בוגר בן שמן וממייסדי אלות. מדינאי, אוהב ספר, שירה ואמנות, חתן פרס נובל לשלום, איש חזון מעש", נכתב.