מראות קשים: אלפי גוויות דגים שצפו במים נראו היום (שבת) בנחל אלכסנדר, באזור גשר הצבים. בעת ביקור שערכתי במקום, המוני הדגים צפו במים העומדים וריחות הצחנה כבשו את חלל האוויר הצח. 

גם צבי המים, שעשרות מהם הושבו לנחל אלכסנדר במסגרת פרויקט שיקום אוכלוסיית הצבים, נפגעו מהזיהום. למעט צב אחד שרוב הזמן היה בתוך המים, השאר לא נראו בנוזל העכור של הנחל. לרשות הטבע והגנים אף ידוע על צב אחד שמת בעקבות הזיהום.
במהלך היום ביקרו אלפי במקום, רובם משפחות עם ילדים שנחשפו למראות הללו. "כואב הלב לראות את זה", סיפרה אירית שחיפשה את הצבים שככל הנראה מצאו להם מקום מסתור באזור אחר בנחל.
 

הזיהום: משטחי הרשות הפלסטינית

ברשות הטבע והגנים ציינו שמקורו של הזיהום בנחל אלכסנדר מגיע משטחי הרשות הפלסטינית, בשל מסיק הזיתים. לדבריהם, נוזלים מזהמים שמופקים כחלק מייצור השמן, הובילו לזיהום. מסיק הזיתים מתקיים מידי שנה בחודשים אוקטובר ונובמבר, אך הפעם, בניגוד לשנים קודמות, לא ירדו גשמים משמעותיים באזור ולכן מי שיטפונות לא זרמו לנחל והזיהום נותר בו.
ברשות התריעו כי נדרש פתרון מיידי מצד רשות המים והמנהל האזרחי למניעת הפגיעה בבעלי החיים בתקופה זו.
 

איסור רחצה בחוף בית ינאי

שפך נחל אלכסנדר מצוי בצפון רצועת חוף בית ינאי. בעקבות הנחיית משרד הבריאות, אף הודיעו על איסור רחצה בחוף בית ינאי עד לקבלת תוצאות דגימת המים שתבדוק את רמת הזיהום במקום.
לדברי אורי נווה, מנהל מחוז מרכז ברשות הטבע והגנים, "מידי שנה מוזרמים לנחלים ביהודה ושומרון נוזלי לוואי של מסיק הזיתים, שמזהמים קשות את מי הנחל וגורמים למותם של בעלי חיים רבים באזור". לדבריו, "חייבים לשים סוף לתופעה באמצעות השקעת משאבים מתאימים לטיהור". ברשות הטבע והגנים הודיעו עוד שהיום יתבצעו פעולות לאיסוף המוני הדגים המתים שהפכו למפגע תברואתי.