העיתונאי ארי שביט, שהואשם בהטרדה מינית על ידי הבלוגרית האמריקאית, דניאל ברין, הודיע היום כי הוא מסיים את תפקידו בתקשורת הישראלית ומתפטר מעיתון "הארץ" ומהפאנל בו הוא משתתף בערוץ 10. שביט פרסם הודעה בה כתב: "אני מתבייש על הטעויות הקשות שעשיתי ביחסיי לאנשים בכלל ולנשים בפרט. אני מתבייש שלא נהגתי כהלכה באשתי ובילדיי. אני מתבייש בהשלכות של המעשים שעשיתי".



שביט המשיך וכתב: "בימים האחרונים הבנתי שלקיתי בעיוורון. במשך שנים לא הבנתי על מה מדברים כשמדברים על גברים פריווילגיים שלא רואים את הנזק שהם גורמים לאחרים. עכשיו אני מתחיל להבין. אני לוקח אחריות מוסרית מלאה על מעשיי ומסיים את עבודתי בעיתון הארץ ובערוץ 10. בכוונתי להקדיש יותר זמן כדי להיות עם משפחתי שיקרה לי מכל ולעשות תיקון אישי. אני מבין שזה לא תהליך שניתן לעבור בין לילה ואני מחויב לעבור אותו באופן אמיתי. אעשה כל שביכולתי כדי שלעולם לא אצטרך להתבייש שוב במעשיי".



שביט, אשר חשף את עצמו יממה לאחר פרסום הפרשה, ספג היום עוד מהלומה כשעדות נוספת של עובדת השדולה היהודית "ג'יי-סטריט" שהתפרסמה הבוקר בעיתון היהודי "פורוורד", האשימה אותו גם כן בהטרדה.



כזכור, דניאל ברין, העיתונאית האמריקאית אמרה לאחר פרסום הכתבה כי "אני זוכרת את המצוקה בצורה ברורה מאוד, ואני זוכרת את הימים אחר כך. הייתי מאוד נסערת", סיפרה ברין, שטענה במאמר שפרסמה שהעיתונאי ניסה לנשקה, התעקש ללוות אותה למכוניתה ושם נגע בה בדרכים מיניות. 

"כשנכנסתי למכונית בסוף הערב, הרגשתי הקלה, הרגשתי בטוחה שוב, הרגשתי טוב יותר להיות בסביבה שלא מסכנת אותי", סיפרה. ברין אמרה בראיון כי החליטה לפרסם את סיפורה האישי בעקבות הדיון שמתקיים לאחרונה בארה"ב בנושא, שנוצר לאחר שנשים רבות התלוננו על הטרדות מיניות מצד המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ.

כזכור, העיתונאית פרסמה ב-Jewish Journal טור שבו היא טענה כי לפני כמה שנים, במהלך פגישה עם עיתונאי ישראלי מפורסם, הוא תקף אותה מינית. לדבריה, היא ביקשה לנהל ראיון עם העיתונאי, שכתב ספר שמשך אליו תשומת לב מהקהילה היהודית. “הסכמתי להיפגש איתו במלון שלו בעשר בלילה”, היא כותבת בטורה ומשחזרת, “הוא הגיע לארה"ב ל-48 שעות בלבד ובמהלך היום, לוח הזמנים שלו היה תפוס לגמרי. האמנתי לו... אבל כמעט מיד לאחר שהגעתי ושמתי את מכשיר ההקלטה על השולחן, הוא עצר את הראיון ואמר ‘קודם כל, אני רוצה להכיר אותך טוב יותר”. ברין עצמה, אגב, טענה מאוחר יותר כי היא מצטערת שרמזה ובכך חשפה את שמו של שביט.