בנוכחות כ-1000 אורחים ביניהם שרים, חברי כנסת ואישי ציבור, הגברת שרה נתניהו וראש עירית חיפה יונה יהב, נבחרה אנא גריניס למלכת היופי של ישראל לניצולות שואה. בתחרות נטלו חלק עשרות מועמדות מכל רחבי הארץ, 14 מתוכן הגיעו לשלב הגמר שנערך באולמי הקונגרסים בחיפה. זו השנה החמישית ברציפות שהאירוע מתקיים אותו מארגנת עמותת יד עזר לחבר, מפעילת הבית החם שמארגנת, יוזמת ומפיקה את האירוע. לבד משורה ארוכה של אומנים שהופיעו, בראשם הזמר דודו פישר, הזמרת אילנה אביטל והבדרן ננסי ברנדס ולראשונה הופעת בכורה עולמית של מקהלה מיוחדת שכל חברותיה הן ניצולות שואה שמרביתן מתגוררות בבית החם של עמותת יד עזר לחבר.



הגיל הממוצע של הזמרות במקהלה הוא 91 ועל פי המידע שיש כרגע בעמותת יד עזר לחבר, מדובר במקהלת הזמרות המבוגרת ביותר בעולם. המקהלה שרה בין היתר שיר מקורי על ההישרדות בגטאות בזמן השואה. רעיית ראש הממשלה הייתה אורחת הכבוד באירוע וביחד עם מנכ"ל העמותה שמעון סבג וראש העיר הכתירו את מלכת היופי לניצולות שואה לשנת 2016.



"אחד הרגעים המאושרים בחיי"


המלכה הטרייה, אנא גריניס, בת 75 ילידת רוסיה הייתה בת יומיים שפרצה המלחמה. בזמן מלחמת העולם השנייה הייתה תינוקת, יחד עם אמה ונמלטה מאימת הנאצים. היא אמרה מיד לאחר הכתרתה "אין לי מילים לתאר כמה אני נרגשת. זהו אחד הרגעים המאושרים בחיי. אני מרגישה טוב עם עצמי אני יודעת שכל אישה צריכה להרגיש ככה. אני חושבת שאסור לעם היהודי לסבול יותר".



"אסור לעם היהודי לסבול יותר". המלכה אנא גריניס. צילום: יונתן הללי
"אסור לעם היהודי לסבול יותר". המלכה אנא גריניס. צילום: יונתן הללי



אחד משיאי הערב, לבד מהכתרת המלכה היה הענקת ממד נוסף לתחרות "השנה הענקנו לתחרות, שהפכה אצלנו למסורת היבט נוסף בשירת המנון הישרדות בשואה על ידי המקהלה שבה חברות ניצולות שואה, זה היה רגע מרגש במיוחד עבורי". אמר מנכ"ל העמותה שמעון סבג. "אני חושב שכמות האורחים שמצביעה כל שנה ברגליים, רמת האירוע, הנכונות של רבים להירתם והרצון של כולם לשמח את ניצולי השואה הם סוג של אירוע שיש לברך עליו", סיכם סבג.



בטקס אמרה רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו: "אני מרגישה שאני חלק מהמשפחה שלכם, כבתו של אבי היקר והאהוב שמואל בן ארצי ז"ל, שכל משפחתו נספתה בשואה. אתן עברתן את התקופה האפלה ביותר בהיסטוריה ולמרות הכל בחרתן בחיים, בחרתן להקים משפחות, לעבוד, ליצור ולהמשיך לחיות. אתן ניצחתן, ואתן ההוכחה לניצחון העם היהודי על הקמים להורגו. מבחינתי אפשר כבר להכריז על הזוכות: כולכן מלכות היופי".



רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו מעניקה למלכה את הכתר. צילום: יונתן הללי
רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו מעניקה למלכה את הכתר. צילום: יונתן הללי



נתניהו הוסיפה: "כל אחת ואחת מכן יפהפייה ומדהימה בזכות עצמה. בשם כל אזרחי ישראל אני מחבקת אתכן ומאחלת לכולכן בריאות טובה, אושר ואריכות ימים. אנחנו כאן בשבילכן תמיד".